اردبیل؛

وزش تندبادی باسرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مشگین شهر

سرعت وزش تندباد در مشگین‌شهر که از دیروز آغاز شده ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است که به‌دنبال این امر مدارس در مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی این شهرستان تعطیل اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ وزش تندباد که از روز گذشته در شهرستان مشگین‌شهر آغاز شده سبب وارد شدن خسارات قابل توجهی در سطح شهرستان شده و نگرانی‌هایی را برای اهالی این شهرستان به ارمغان آورده است.

براساس اعلام اداره هواشناسی مشگین‌شهر سرعت وزش این تندباد 100 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است که به دنبال این امر مدارس در مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی این شهرستان نیز تعطیل اعلام شد.

در حال حاضر برای دومین روز متوالی تندباد در مشگین‌شهر جریان داشته اما امروز از سرعت آن کاسته شده و در حال حاضر با سرعت 75 کیلومتر بر ساعت در اغلب مناظق شهرستان در حال وزیدن است.

این تندباد همراه با گرد و غبار بوده و در محورهای مواصلاتی شهرستان سبب کاهش دید شده و خساراتی را نیز در حوزه تاسیسات شهری مشگین‌شهر به بار آورده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان مشگین‌شهر از وارد شدن خسارت به بخش کشاورزی و باغبانی این شهرستان بر اثر تندباد خبر داد و گفت:‌ بر اثر تندباد شاخه‌های درختان شکسته شده و سرعت وزش باد به حدی بوده که درختان کهنسال از جای کنده شده است.

صمد بنی‌فاطمه با اشاره به وارد شدن خسارت به بخش‌های دیگر در شهرستان بیان کرد: فرو ریختن خانه‌های کم‌دوام در مناطق روستایی از دیگر تبعات و آثار این تندباد بوده که گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر میزان دقیق خسارات وارده در شهرستان برآورد نشده ‌و کارشناسان مدیریت بحران در حال برآورد میزان خسارات وارده در بخش‌های مختلف به شهرستان هستند تا با کارشناسی دقیق میزان خسارات وارده اعلام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.