زاهدان؛

بهره مندی معلولان از چتر خدمات بهزیستی

مسئول بهزیستی شهرستان نیمروز از چتر حمایت معلولان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، علیرضا قربانی  اظهار داشت: بیش از 200 معلول نیمروز تحت تکفل سازمان بهزیستی هستند که از خدمات این سازمان بهره مند می‌شوند.

وی افزود: هزینه نگهداری در منزل، پرداخت مستمری، ایاب و ذهاب تهیه وسایل کمک توانبخشی از جمله خدمات بهزیستی به این قشر از جامعه است.

قربانی با بیان اینکه ضایعه نخاعی بر اثر ضربه و یا به‌صورت مادر زادی ایجاد می‌شود تصریح کرد: معلولیت ضایعه نخاعی ناشی از ضربه (تروماتیک ) ایجاد می‌شود و یا عامل غیرضربه‌ای دارد.

قربانی ضایعه نخاعی را یکی از معلولیت‌های شدید و خیلی شدید در حوزه توان‌بخشی معرفی و اظهار کرد: در حال حاضر 4 معلول ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی نیمروز بهره‌ مند می‌شوند.

 مسئول بهزیستی نیمروز با بیان اینکه زندگی معلول نباید تحت الشعاع معلولیت وی قرارگیرد، یادآور شد: معلولان نسبت به سایر اعضای خانواده، نیاز بیشتری به رسیدگی و توجه سایرین دارند.

وی خاطر نشان کرد: دیدگاهی که خانواده و جامعه نسبت به معلولیت دارد بسیار مهم است چرا که اعضای خانواده نباید معلولیت فرد معلول را در خانواده خود ننگ بدانند و بر همین اساس کمتر با سایر افراد جامعه معاشرت کنند.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.