مدیرکل محیط زیست استان گفت: طرح «ساعتی با محیط‌بان» در ۶۹ مدرسه واقع در روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده استان اجرا می‌شود.

طرح ساعتی با محیط‌بان در مدارس استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا محمدی در نشست توجیهی اجرای طرح‌های "ساعتی با محیط‌بان در مدارس" و " سند فرابخشی و بین‌بخشی در حوزه آموزش محیط زیست" در استان همدان در جمع روسای مناطق و ادارات آموزش و پرورش اظهار داشت: 350 مدرسه استان همدان در سال نخست اجرا زیر چتر طرح سند فرابخشی و بین‌بخشی در حوزه آموزش محیط زیست قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه 69 مدرسه واقع در روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده همدان هدف اجرای طرح «ساعتی با محیط‌بان در مدارس قرار دارند، افزود: در این طرح نکات مهم و کلیدی در خصوص مسائل محیط زیست، شرح وظایف، مسئولیت‌ها، تجارب و فعالیت‌های صادقانه محیط‌بانان به دانش‌آموزان منتقل می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان همدان بیان کرد: ایجاد تعامل با جوامع محلی و افزایش آگاهی آنها پیرامون اهمیت حفظ محیط زیست با بهره مندی از رفتارهای به هنجار، حس احترام و علاقه آنها به محیط‌بانان و آنها بسیار تأثیرگذار است و در کاهش خشونت و درگیری در مناطق حفاظت شده مؤثر است.

وی عنوان کرد: استفاده از مشارکت کودکان و نوجوانان در حفظ محیط زیست، دو هدف مهم آموزش و انتقال مفاهیم عمیق محیط زیستی در ابعاد مختلف و در کمترین زمان ممکن به نسل آینده‌ساز جامعه و انتقال پیام‌های محیط زیستی از کودکان به نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع، را سبب می‌شود.

محمدی تصریح کرد: با آغاز فرایند اجرای دستورالعمل آموزش حفاظت محیط زیست، مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس، 350 مدرسه استان همدان، در سال نخست اجرای طرح محیط زیستی می‌شود.

وی گفت: نهادهای زیر پوشش اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل آموزش و پرورش، شرکت توزیع برق، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، شهرداری، شرکت گاز، شرکت آبفا شهری و روستایی، دفتر امور شهری و روستایی استانداری در سالتحصیلی 96-95 با استفاده از منابع و امکانات موجود و با همکاری دبیرخانه استانی مستقر در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، مجری دستورالعمل آموزش حفاظت محیط زیست، مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اجرای سند آموزش حفاظت محیط زیست 105 هزار مدرسه کشور محیط زیستی می‌شوند، اظهار داشت: در استان همدان 3800 مدرسه داریم و در سال نخست اجرای سند معادل 15 درصد مدارس استان محیط زیستی می‌شوند و این فرایند باید در 10 سال آینده وضعیت مصرف و بهره‌کشی ما از طبیعت را سامان ببخشد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.