مراسم ختم و بزرگداشت آیت الله شاهرخی در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛مراسم ختم و بزرگداشت آیت الله سید محمد نقی شاهرخی نماینده اسبق مردم  لرستان در مجلس خبرگان رهبری با حضور مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در لرستان،استاندار لرستان،فرمانده و جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، فرمانده نیروی انتظامی ، مدیران دستگاه های دولتی  و علما و مدرسان حوزه های علمیه قم و لرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین صابری اراکی سخنران این مراسم گفت:ایشان دو دوره نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری و نماینده رهبری در جنوب شرقی آسیا بوده اند.
 
وی اظهار داشت: آیت الله شاهرخی با اعزام مبلغین کارهای بزرگی را در هند ،بنگلادش ،میانمار، تایلند و سریلانکا انجام دادند و به برکت او شیعیان مردم تایلند توانستند در این کشور با افتخار ساکن شوند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی های اخلاقی این عالم بزرگوارافزود:ایشان نمونه اخلاق، آگاهی،نجابت، اصالت و صیانت از دین بود که با اخلاص و معنویت درس خواند در مجضر علمای بزرگ اسلام از جمله امام (ره) و حضرت آیت الله بروجردی تلمذ کرد و از دستان آیت الله مرتضی حایری تصدیق اجتهاد گرفت .
 
صابری اراکی با بیان اینکه مردم لرستان همواره در صحنه های جهاد ، مبارزه و ولایت مداری در صف اول بوده اند گفت:نمونه بارز آن اشخاص بزرگی همچون آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله شاهرخی است که هنگام انقلاب حساس وظیفه با تمام توان از انقلاب و اسلام دفاع کردند.
 
وی درخصوص آیت الله بروجردی گفت: این شخصیت خورشید تابناک آسمان فقاهت ، نمونه نورو تقوا و افتخار مردم لرستان است که برای کل تاریخ بس است.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه یاد علما را همیشه باید زنده نگه داشت که همواره تا نفس می کشند به جامعه نفس بدهند افزود:علما مرزبانان عقاید هستند و نفسشان حق است؛ در غیبت ولی عصر(عج) علمای شیعه ما وظیفه حمایت و هدایت مردم به سمت دین را برعهده دارند.
 
گفتنی است آیت الله سید محمد نقی شاهرخی 28 صفر امسال در سن 82 سالگی بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان نکویی قم رحلت کرد و در جوار مرقد مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.