ایلام؛

تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی

استاندار تجهیز کتابخانه مرکزی شهر ایلام را از اولویت های فرهنگی دانست و اعلام کرد : این پروژه کمک شایانی به افزایش سرانه فرهنگی استان خواهد کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ محمدرضا مروارید در نشست نهاد کتابخانه های استان با تقدیر از مسئولان این نهاد در اجرای برنامه ها گفت: در سال های اخیر اقدام ها و تحولات خوب و مثبتی در حوزه کتاب و کتابخوانی استان انجام گرفته است.

مروارید اولویت کتابخانه های عمومی استان در بخش زیربنایی را بهسازی و تکمیل فضاهای موجود اعلام و تاکید کرد : باید تلاش کرد تا پروژه های نیمه تمام این حوزه را فعال و تکمیل کرد و سپس احداث کتابخانه های جدید در دستور کار قرار گیرد.

مروارید همچنین خواستار جلب مشارکت و بهره گیری از کمک های خیران در جهت ساخت و توسعه کتابخانه ها شد افزود : می توان برای تجهیز کتابخانه مرکزی شهر ایلام از کمک های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه ملی نیز بهره گرفت.

مدیر کل کتابخانه های استان نیز در این نشست اظهار داشت : در بیشتر شهرستان ها پروژه هایی وجود دارد که اعتبارات آنها پیش بینی شده اما تاکنون تخصیص نیافته است.

مراد جلیلیان خواستار توجه بیشتر اداره کل راه و شهرسازی ایلام به عنوان مجری این طرح ها در خصوص جذب اعتبارات مورد نیاز این حوزه شد.

وی گفت: 10 مورد کتابخانه روستایی در استان ایلام وجود دارد که عملیات اجرایی هفت پروژه از آنها در دست اقدام بوده و سه مورد نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.










انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.