رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تعداد 5 هزار نفر از طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه برای تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات به مناطق محروم کشور اعزام شده‌اند.

اعزام 5 هزار طلبه برای تبلیغ فرهنگ زکات به مناطق محروم کشورپرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اظهار داشت: طی هفت ماهه‌ی سال 95 حدود 108 میلیارد تومان زکات واجب جمع‌آوری شده که 85 میلیارد تومان آن صرف خدمات‌دهی به نیازمندان و محرومان و 23 میلیارد تومان نیز برای انجام پروژه‌های مختلف در مناطق محروم و روستاها به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار طلبه و مبلغ حوزه‌های علمیه برای ترویج فرهنگ زکات به مناطق محروم و روستایی کشور اعزام شده‌اند، افزود: دلایلی مانند خشکسالی در برخی مناطق روستایی کشور، تعداد مراکز جمع‌آوری زکات، عدم پرداخت به موقع وجه محصولات کشاورزی خریداری شده به کشاورزان و غیره باعث عدم تمایل به پرداخت زکات در این مناطق می‌شود که باید با تقویت همکاری میان دستگاه‌های مربوطه و رفع موانع و مشکلات، این فریضه الهی که در قرآن به آن تأکید شده است در کشور گسترش یابد.

فتاح در ادامه درباره افزایش چهار برابری بودجه مسکن کمیته امداد تصریح کرد: در حال حاضر بودجه مسکن کمیته امداد به 400 میلیارد رسیده، در حالی که این رقم در سال‌های گذشته کمتر از 100 میلیارد بوده است که نشان دهنده رشد ارائه مسکن به مددجویان است ولی با این حال، این میزان هنوز هم کافی نیست. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: سعی داریم تا با کمک خیران، ارائه وام‌های دولتی، همکاری دستگاه‌های مسئول برای ارائه مجوز ساخت و استفاده از سایر تسهیلات موجود همه مددجویان فاقد مسکن را خانه‌دار کنیم که در حال حاضر تمام دستگاه‌های مربوطه موافقت خود را اعلام و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار