دبیر هیأت تکواندو استان اصفهان گفت: نخستین دوره مسابقات پاراتکواندو قهرمانی کشور به میزبانی زرین‌شهر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اکبر سعیدزاده اظهار کرد: با اعلام فدراسیون تکواندو، میزبانی مسابقات پاراتکواندو قهرمانی کشور در رده سنی آزاد به اصفهان سپرده شد.

وی افزود: همزمان با برگزاری این رقابت‌ها، مسابقات قهرمانی کشور جوانان نیز در سالن تختی زرین‌شهر به برگزار خواهد شد که مسابقات بخش پسران روزهای 18 و 19 و مسابقات بخش دختران روزهای 20 و 21 آذرماه سال جاری پیگیری می‌شود.

دبیر هیأت تکواندو استان اصفهان تصریح کرد: این رقابت‌ها در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شده و هر استان می‌تواند در 8 وزن نماینده داشته باشد که بر این اساس پیش بینی می‌کنیم حدود 250 ورزشکار در این رویداد شرکت کنند.

وی با اشاره به فعالیت پاراتکواندو، این رشته را زیر مجموعه فدراسیون تکواندو دانست و یادآور شد: ورزشکاران فعال در رشته تکواندو که دچار معلولیت هستند، باید به هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان سراسر کشور مراجعه کرده و از لحاظ پزشکی کلاس بندی شوند.

به گفته، سعیدزاده مسابقات قهرمانی کشور نیز بر اساس بخشنامه فدراسیون و کلاس‌بندی ورزشکاران خواهد بود.

این مقام مسؤول تأکید کرد: تمرینات اختصاصی برای پاراتکواندو وجود نداشته و ورزشکاران فعال این رشته در کنار تکواندوکاران سالم تمرین می‌کنند که در استان اصفهان نیز ورزشکارانی با معلولیت‌های مختلف، در رشته تکواندو فعالیت دارند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.