رئیس اداره اشتغال، مشارکت های مردمی و موسسات خیریه اداره کل بهزیستی از انعقاد تفاهم نامه همکاری این اداره کل با سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛نسرین شهبازی اظهار داشت : این تفاهم نامه به مدت یکسال و به منظور توانمندسازی و حمایت از ایجاد اشتغال و پایداری مشاغل افراد جامعه هدف ساکن در مناطق روستایی استان که می توانند در قالب آن از دوره های توجیهی و مشاوره های شغلی بهره مند شوند منعقد شده است.

وی موضوع همکاری این تفاهم نامه را گسترش همکاری مشترک و بهره مندی از امکانات و توانمندی های دو طرف، ارایه آموزش مهارتی به مددجویان روستایی و عشایری آماده اشتغال و همکاری در سازماندهی مددجویان روستایی و عشایری در قالب ایجاد تشکل های اقتصادی، اجتماعی برشمرد.  

شهبازی سازماندهی و تبادل بانک های اطلاعاتی، تشکیل کمیته های همکاری استانی و شهرستانی، انجام ارزیابی از روند دستیابی به اهداف و برنامه های مشترک، تامین وسیله ایاب و ذهاب و برگزاری کارگاه، سمینار و جشنواره های استانی، شهرستانی را از تعهدهای مشترک این تفاهم نامه برشمرد.

وی تعهدهای بهزیستی را شامل ارایه لیست مددجویان آماده اشتغال به سازمان، ملزم کردن مددجویان آماده اشتغال به شرکت در دوره های مهارتی، تشویق، ترغیب و فراخوان مددجویان برای حضور در فعالیت های ترویجی، پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان آموزش دیده و تامین هزینه تولید رسانه های ترویجی ویژه مددجویان برشمرد.

25هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.









انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.