رییس جمهور غنی گفت: نزدیک به ۳۰ گروۀ تروریستی قسمی که سازمان ملل نام برده است، تلاش دارند در افغانستان پایگاه ایجاد کنند.

نزدیک به 30 گروه تروریستی در تلاش ایجاد پایگاه در افغانستان هستندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رییس جمهور غنی که در کنفرانس موسوم به قلب آسیا در هند صحبت می کرد ، اظهار داشت: توانایی افغانستان در قسمت جذب سرمایه گذاری در بخش انرژی نشان می دهد که افغانستان در حال پیشرفت است.

وی خاطر نشان کرد: ما باید برای مدیریت بحران ها و مشکلات تمرکز نموده و برای همکاری های بهتر به صورت  دوامدار کار کنیم.

آقای غنی با اشاره به موقعیت مناسب افغانستان در قلب آسیا برای سرمایه گذاری ابراز داشت: اتصالات می تواند مردم ما را از فقر بیرون سازد و اتصال افغانستان با دیگر کشورها و گسترش سیستم ترانسپورتی، از گام های مهم دولت افغانستان است که برای آن تلاش می کند.

وی با اشاره به اهمیت ترانسپورت برای افغانستان ، افزود: کاهش در هزینه حمل و نقل تغییرات قابل ملاحظه ای به زندگی ما خواهد آورد.

رییس جمهور کشورمان در دومین روز نشست قلب آسیا در هند، تصریح کرد:  ورود اولین محموله از چین نمونه ای از آنچه است که هنوز هم درحال آمدن است و از سویی برای وصل شدن از راه ازبکستان به کشورهای جهان تلاش‌ها ادامه دارد.

آقای غنی با بیان اینکه مردم افغانستان تلاش های هند را هیچ گاه نادیده نخواهند گرفت، خاظر نشان کرد: هیچ نوع رابطه پنهانی میان افغانستان و هند وجود ندارد.

اشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور می‌گوید که نشست قلب آسیا در زمان بسیار مهم برگزار می‌شود و کمک خواهد کرد که برای سال ۲۰۱۷ و پس از آن آمادگی بگیریم.

وی در ادامه گفت: ما نیاز به گفتگو و تعامل شدید داریم به طوری که بتوانیم با اقتصاد جنایی منطقه مقابله کنیم.

اشرف غنی خطاب به پاکستان تاکید کرد: ما بازی ملامت کردن یکدیگر را نمی خواهیم، ما می خواهیم موضوعات ثابت شود و این، باید بدون مقصر دانستن یکدیگر تمام شود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: نزدیک به ۳۰ گروۀ تروریستی قسمی که سازمان ملل نام برده است تلاش دارند در افغانستان پایگاه ایجاد کنند.

اشرف غنی در ادامه اظهار داشت: جنگ اعلام نشده در سال ۲۰۱۶ میلادی مخصوصأ پس از نشست بروکسل تشدید شد و سال گذشته افغانستان تلفات زیادی را متقبل شده است که این غیر قابل قبول است.

آوا نوشت: به گفته آقای غنی ، شبکه های جنایتکار دهلیز را برای فعالیت های جنایی فراهم می سازد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار