اصفهان؛

236 دانش آموز معلول کاشانی مهارت های فنی و حرفه ای را آموزش می بینند

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: 236 دانش آموز معلول این شهرستان در 6 واحد آموزشی مشغول به تحصیل و کسب مهارتهای فنی و حرفه ای هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود خدمتی، در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان در مجتمع آموزشی باغچه بان کاشان افزود:تلاش برای آشنایی جامعه برای درک درستی از توانمندی ها و ظرفیت های معلولان و شناخت حقوق آنها ضروری است.
وی، با تاکید بر اینکه معلولان با انتشار نشریات ، برگزاری سمینار و نمایشگاه، می توانند علاوه بر اثبات ظرفیت ها و قدرت نقش آفرینی خودبه جامعه سطح دانش و روحیه خود را ارتقا دهند و مضاعف کنند گفت:دستگاه ها نیز وظیفه دارند تلاش کنند موانع آموزشی جهت بهره مندی هر چه بیشتر از امکانات جامعه از جمله حقوق شهروندی معلولان برای آنها برطرف شود.
به گفته وی،خودباوری معلولان و ایفای نقش آنها در جامعه با کمک خانواده هایشان می تواند  فرزندانشان را از محدودیت و حصر در خانه رها کند و به شناسایی و شکوفایی استعدادهایشان برساند.
مدیر آموزش و پرورش کاشان، در پایان جبار باغچه بان را نمونه انسان متعهد توصیف کرد و گفت: ناشنوایان با همت و خیرخواهی باغچه‌بان ، جایگاه خود را  در جامعه پیدا کردند.
خدمتی اظهارداشت:با تلاش او بود که کودکان ناشنوای ایران توانستند پیشرفت کنند و  درس زندگی آموختند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار