نماینده مردم کرمانشاه گفت: چرا وزیر برنامه تصویب شده را اجرا نمی‌کند این‌ها برای حضور در کتابخانه‌ها نیستند.

چرا شما که رئیس شورای عالی بیمه هستید قانون را اجرا نمی‌کنید؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ربیعی وزیرکار و تعاون و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوال عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه پیرامون اجرای طرح تحول سلامت در سازمان تأمین اجتماعی در صحن علنی امروز یکشنبه 14 آذرماه حضور یافت.

محمد نعیم امینی‌فر سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان پیرامون روند بررسی سوال در کمیسیون مربوطه و ارائه آن به صحن علنی مجلس اظهار داشت: اجرای طرح تحول سلامت در سازمان تأمین اجتماعی بیش از 10 هزار میلیارد تومان صدمه و خسارت به بار آورده است. علت اجبار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای این طرح و هزینه کرد از منابع کارگران چیست؟

وی تصریح کرد: این سوال با حضور ربیعی در جلسه مورخ 11 مهرماه سال 95 در کمیسیون بهداشت مطرح شد که بعد از عدم اغنای مصری این سوال به صحن علنی ارائه شد.

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در ابتدا خطاب به ربیعی گفت: بنده دو سوال از شما داشتم که یکی از آنها گرایش فسادانگیز مالی بود که عمده سوال بنده را تشکیل می‌داد که قرار شد بعدا مطرح شود.

وی ادامه داد: شما رئیس شورای عالی بیمه هستید پس چرا قانون برنامه را به درستی اجرا نکرده‌اید؟

مصری تأکید کرد: این قانون در برنامه تصویب شد برای عمل توسط دستگاه‌های اجرایی نه برای حضور در کتابخانه‌ها.

نماینده کرمانشاه اظهار داشت: مواد 32 تا 35 تکالیفی را پیرامون پزشک خانواده، نظام ارجاع، راهنماهای بالینی، سطح بندی، یکپارچگی بیمه‌ها و استقرار سامانه الکترونیک را مشخص کرده که این وظیفه شما بود که آن را اجرا می‌کردید.

مصری بیان داشت: باید طی دو سال طرح یکسان‌سازی بیمه طرح سلامت اجرا می‌شد.

نماینده مردم کرمانشاه اذعان داشت: طی سال 91، 23 درصد تعرفه جراحی بالا رفت و بعد طی سالهای دیگر این تعرفه 120 درصد افزایش یافت حال وزیر بهداشت به این افتخار می‌کند!

وی ادامه داد: این بودجه را کارگر بدبخت باید پرداخت کند، تاکنون هیچ دولتی یک ریال هم به تأمین اجتماعی بودجه نپرداخته است.

نماینده مردم کرمانشاه با تأکید بر اینکه رشد هتلینگ بیمارستان‌ها نیز 180 درصد افزایش یافته، گفت: با جمع‌بندی‌های ابتدایی این رقم به 571 درصد می‌رسد.

مصری خطاب به وزیر رفاه، کار و تأمین اجتماعی اظهار داشت: شما از جیب دیگران برای دیگران خرج کردید به چه مناسبت؟ هیچ رقمی در بودجه برای تأمین اجتماعی درنظر گرفته نشده این در صورتی است که 40 میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

وی تأکید کرد: با آنها بازی نکنید، تأمین اجتماعی حق‌الناس و بین‌ نسلی‌ است چرا دستمزد جراحان را افزایش می‌دهید آن هم تنها برای پزشکانی که در هیئت علمی حضور دارند نه برای پزشکان تأمین اجتماعی.

نماینده مردم کرمانشاه گفت: زمانی که شما به همراه رئیس جمهور اعلام می‌کنید که باید روش‌ها را تغییر داد پس به این نتیجه رسیده‌اید که راه را غلط رفته‌اید که می‌خواهید آن را تغییر دهید.


در حال تکمیل
برچسب ها: مجلس ، ربیعی ، مصری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار