نهایی شدن دکترین جدید نظامی آمریکا برای ارائه به ترامپ

روسای ستاد مشترک ارتش آمریکا دکترین جدید نظامی این کشور را برای ارائه به رئیس جمهور منتخب نهایی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی‌ان‌ان؛ "دیوید گلدفین"، فرمانده نیروی هوایی آمریکا، اظهار داشت فرماندهان ستاد مشترک ارتش این کشور طرح دکترین جدید آمریکا در مسائل دفاعی را نهایی و آماده ارائه به "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، کرده‌اند.

این طرح از چند ماه پیش در دست بررسی بود و ژنرال "ژوزف دانفورد"، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، خبر آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. در نهایی کردن این طرح فرماندهان عالی‌رتبه‌ای مانند ژنرال "ژوزف فوتل"، فرمانده ستاد مرکزی ارتش، نیز مشارکت داشتند.

دکترین جدید دفاعی آمریکا صرفا برای ترامپ آماده نشده؛ بلکه با هدف ارائه به رئیس جمهور بعدی –هر کس که باشد- تدوین شده است. گلدفین درباره دکترین جدید گفت: تحت سرپرستی ژنرال دانفورد و با مشارکت تمام فرماندهان بخش‌های مختلف ارتش به یک جمع‌بندی نهایی در ارتباط با حوزه دفاعی و امنیتی دست یافتیم. نهایی کردن استراتژی جدید ارتش ماه‌ها زمان برد و به زودی در اختیار رئیس جمهور منتخب و کابینه او قرار می‌گیرد. 

گلدفین در ادامه افزود: این نخستین بار است که ما به یک دکترین طبقه‌بندی شده درباره استراتژی جدید ارتش دست می‌یابیم که بر روی 5 چالش اصلی جهانی متمرکز شده است.

دانفورد در سخنرانی خود در "همایش دفاع ملی ریگان" در کالیفرنیا در رابطه با دکترین دفاعی جدید گفت: ارتش آمریکا باید همچنان به طور کامل از قابلیت مقابله با روسیه، چین، کره شمالی و ایران برخوردار باشد و توانمندی مورد نیاز برای مبارزه با افراط‌گرایی را نیز حفظ کند.

وی افزود: من نمی گویم نزاع با این چهار کشور اجتناب‌ناپذیر است؛ اما این اساس برنامه‌ریزی و توسعه قابلیت ها محسوب می‌شود.

هنوز مشخص نیست آیا نسخه نهایی این دکترین تا پیش از اتمام دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما" به وی ارائه خواهد شد و یا مستقیماً تحویل دونالد ترامپ داده می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار