معاون توسعه و اجرایی وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق دستور وزیر و با توجه به قانون ابلاغی در حال پیگیری وضعیت بازنشسته های فدراسیون هستیم تا این افراد در هر سمتی برکنار شوند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سجادی در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون ناشنوایان و در خصوص روسای فدراسیون‌های بازنشسته افزود: تعداد زیادی فدراسیون نداریم که با رییس بازنشسته مشغول به کار باشند که شامل یک ،دو فدراسیون است . به غیر از آنها با توجه به قانونی که در خرداد ماه ابلاغ شده هیچ یک از افراد بازنشسته (به غیر از مواردی که در هیات علمی دانشگاه‌ها و نهادهایی که کار آنها به صورت قانونی عنوان شده) نمی‌توانند به عنوان یک کارمند در فدراسیون و حتی رئیس فدراسیون مشغول به فعالیت شوند. 

وی درباره تجلیل از قهرمانان ورزشی اظهار کرد: حداکثر تا یکی دو ماه آینده کارهای لازم انجام می‌شود. برنامه‌های ما آماده است و به دلیل اینکه می‌خواهیم رئیس‌جمهور نیز در مراسم حضور داشته باشد منتظر هستیم تا هماهنگی‌ها انجام شود. 

در این مراسم از مدال آوران تمام رشته‌ها در سال 94 تقدیر خواهیم کرد. هر ساله از قهرمانان سال گذشته این تقدیر به عمل می‌آمد.

هنوز تا پایان سال 95 زمان باقی مانده است و ما از قهرمانان سال 94 تقدیر خواهیم کرد. 26 میلیارد تومان هزینه برای این کار در نظر گرفته شده است.


وی درباره تقویت تیم‌های پایه در المپیک و کسب نتایج خوب به خصوص رشته دوومیدانی، بیان کرد : این کار را آغاز کرده‌ایم که همان بحث استعدادیابی است. خود فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون دوومیدانی طرح استعدادیابی را شروع کرده‌اند اما دوومیدانی رشته‌ای نیست که در چهار سال  نتیجه گرفت. بحث استعدادیابی و پرورش زمان‌بر است و فکر می‌کنم چهار تا شش سال برای کسب نتیجه لازم باشد.

سجادی درباره ستاد برگزاری رشته‌های پایه تصریح کرد: موضوع ستاد ورزش‌های پایه با ستاد برگزاری رقابت‌های المپیک و جاکارتای اندونزی دو موضوع کاملا متفاوت است. برای حضور در المپیک 2020 توکیو و رقابت‌های آسیایی جاکارتای 2017 اندونزی یک ستاد بازی‌های آسیایی و یک ستاد بازی‌های المپیک تشکیل می‌شود. همچنین برای پارالمپیک و پارآسیایی نیز این موضوع وجود دارد.  برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد. اولویت اول حضور در رقابت‌های آسیایی جاکارتای اندونزی است و سپس المپیک 2020 توکیو و در کنار اینها رقابت‌های پارالمپیک و پارآسیا نیز است.

معاون وزیر در ادامه درباره رشته‌های پایه عنوان کرد: یک کمیته در وزارت ورزش و جوانان داریم که هفت رشته پایه از جمله  شنا و دو و میدانی نیز در آن وجود دارد و از تمام فدراسیون‌های ورزش‌های پایه درخواست کرده‌ایم تا برنامه چهار سال آینده خود را به ما اعلام کنند تا بتوانیم خیلی موفق‌تر برنامه‌ها را جلو ببریم. همچنین امیدوار هستم اعتبارات وزارتخانه بیشتر شود همانطور که اطلاع دارم توجهات بیشتر شده ا است. امیدوارم با توجه به رویدادهای حساسی که پیشرو داریم این اعتبارات بیشتر شود.

وی درباره اینکه فدراسیونی مانند شنا که در بین پنج رشته توانست مقام سوم را کسب کند چرا اینقدر مقام سوم را بزرگنمایی کرد ، عنوان کرد: این موضوع را باید  مسئولان فدراسیون شنا جواب بدهند. 

معاون توسعه و اجرایی وزارت ورزش و جوانان در پایان  درباره انتخابات فدراسیون‌ها از جمله کاراته خاطر نشان کرد: همانطور که وزیر اعلام کرد تا پایان سال انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

*دهداری معلم نمونه بود

نصراله سجادی در حاشیه مراسم یادبود زنده یاد پرویز دهداری بیان کرد: وی به علاوه بر اینکه بازیکن، کاپیتان و سرمربی تیم ملی بود، معلم اخلاق هم بود. برگزاری این گونه مراسم ها خیلی خوب است. در فوتبال باید به خصوصیات اخلاقی بیشتر توجه شود. مرحوم پرویز دهداری نه تنها معلم اخلاق بود بلکه به مسائل اخلاقی هم اهمیت زیادی می داد.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان درباره برگزاری انتخابات فدراسیون ها تا پایان سال 95 گفت: طبق برنامه تصمیم داریم تا پیش از پایان سال انتخابات 4 یا 5 فدراسیون را برگزار کنیم تا روسای این فدراسیون ها مشخص شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار