۸ اتاق LDR برای بخش زایمان بیمارستان بوکان پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ کارشناس امور بیمارستان‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت : در طرح توسعه ای و استاندارد سازی که برای بخش زایمان بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان پیش‌بینی شده ، ۸ اتاق LDR ساخته می‌شود که بعد از تحویل طرح توسعه و جابجایی برخی از بخش‌ها صورت می گیرد.

سیستم LDR سیستمی است که فرآیند لیبر ، زایمان و پس از زایمان در یک اتاق با یک تخت و برای بک مادر انجام می‌شود.تخت این اتاق قابل تبدیل به وضعیت‌های مناسب برای لیبر و زایمان است.

علیرضا حسینی افزود : در این طرح یکی از بستگان ( شامل شوهر، مادر، خواهر و ...) می‌تواند در زمان لیبر و زایمان زائو را همراهی کند که باعث آرامش روحی و روانی مادر خواهد شد.

محمد عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان هم در این زمینه گفت : بخش زایمان بیمارستان بوکان که هم اکنون حدود ۳۳۰ متر مربع است به بیش از ۶۲۰ متر مربع افزایش می‌یابد.

وی افزود : سالانه بیش از ۵ هزار زایمان در بخش زایمان بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان صورت می‌گیرد که همین امر لزوم توسعه بخش زایمان را دوچندان می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان اضافه کرد : استاندارد فعلی زایشگاه‌های ایران استاندارد LDR است که مزیت اصلی این استاندارد قرار گرفتن سه مرحله زایمان ( آمادگی برای زایمان ، زایمان ، بهبودی پس از زایمان) در یک فضاست.

عباسی خاطر نشان کرد : اهداف وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به طرف ترویج زایمان طبیعی ، کاهش سزارین و حفاظت از سلامت روحی ، روانی و جسمی مادران باردار است.

در شش ماه نخست امسال در شهرستان بوکان ۶۶ درصد زایمان‌ها ، طبیعی و ۳۴ درصد به صورت سزارین بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.