به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاه دستاورد های پژوهشی استان فارس آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت ‌الله رزمجو مشاور استاندار فارس گفت: امسال هفته پژوهش با شعار "پژوهش تقاضا محور و تجاری‌ سازی فناوری؛ زیربنای اقتصاد مقاومتی" در دو سطح ملی و استانی برگزار می‌ شود.
وی خاطر نشان کرد: هفته پژوهش و فناوری فرصتی برای تمام دانشگاهیان و محققان است و باید مغتنم شمرده شود تا صاحبان فکر و اندیشه در کنار هم در یک هم‌ افزایی بتوانند دستاورد های علمی و پژوهشی شهرستان و استان و کشور را ارائه کنند.
آیت ‌الله رزمجو با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه ‌‌های متنوع در هفته پژوهش خواستار حرکت بیشتر دانشگاه ‌‌ها در این هفته شد و ادامه داد: انتظار می ‌‌رود دانشگاه ‌های موجود در این هفته با برپا کردن نمایشگاه‌ های دستاورد های علمی خود ذهن مردم و جامعه را به سمت پژوهش و گسترش فناوری ‌های روز معطوف کنند.
وی افزود: بهاءدادن به شرکت‌ های دانش‌ بنیان در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی باید در اولویت قرار داشته باشد که چنانچه این مهم محقق شود علم را در خدمت نیاز جامعه قرار داده‌ایم و این کار بزرگی است.
رزمجو بیان کرد: روز 16 آذرماه  نیز در مراسمی با حضور استاندار فارس از 40 پژوهشگر برتر دانشگاه ‌ها، مراکز علمی تحقیقاتی و پژوهشی، دانش بنیان و دستگاه ‌‌های اجرایی استان تجلیل می‌‌ شود.
هفته پژوهش و فناوری امسال از 13 تا 19 آذرماه در سطح استانی  و از 20 تا 26 آذر در سطح ملی برگزار می‌شود.
این نمایشگاه که در محل مرکز رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار