اردبیل؛

وجود بیش از 1800 مسجد در سطح استان اردبیل

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 1800 مسجد در سطح استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شکر عبدی در دومین اجلاس استانی نماز افزود: در واقع فریضه نماز بالاترین ذکر الهی بوده و بدون توسل به نماز، نمی‌توان از آلودگی‌های و خطاهای نفس دور ماند که تنها راه نجات جامعه از آسیب‌های اجتماعی، توسل افراد جامعه به نماز و تقویت ایمان و تقوای الهی است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 1800 مسجد در سطح استان اردبیل وجود دارد که 300 مسجد متعلق به مرکز استان بوده و از این تعداد نیز، نماز جماعت ظهر و مغرب در 200 مسجد اردبیل برگزار می‌‌شود که اقامه جماعت نماز صبح نیز در 65 مسجد سطح استان اردبیل انجام می‌شود.

مدیرستاد اقامه نماز استان اردبیل با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز از وقوع آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند، گفت: دومین اجلاس استانی نماز با عنوان " نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی" برگزار می‌شود که از جمله اهداف دومین اجلاس استانی نماز می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی، ظرفیت‌سازی، جلب مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و تبادل تجربیات در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

عبدی تصریح کرد: یک هزار و 150 مدرسه نیز در استان اردبیل در برگزاری نماز جماعت مشارکت دارند که برگزاری نماز جماعت در 309 اداره و دستگاه اجرایی استان اردبیل نیز به انجام می‌رسد که ازدستگاه‌های اجرایی موفق در برگزاری نماز جماعت تجلیل می‌شود.

وی بیان کرد: 38 نمازخانه بین‌راهی در استان اردبیل فعال است که 5 مورد دارای بهترین فضاهای نمازخانه‌ای بوده و در حوزه تحقق برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان اردبیل، 14 دستگاه‌ اجرایی بالای 90 درصد به تعهدات خود عمل کردند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، وجود ، مساجد ، سطح ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.