شرکت پالایش گاز فجرجم آماده تولید روزانه 125 میلیون مترمکعب گاز در فصل زمستان است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس بهره برداری شرکت پالایش گاز فجرجم، گفت: هم اکنون روزانه 91 میلیون مترمکعب گاز دریافتی از میدان های نار و کنگان و پارس جنوبی فرآورش می‌کنیم، اما ظرفیت فرآورش روزانه 125 میلیون مترمکعب گاز در شرکت وجود دارد.

عبدالصمد نجفی، افزود: گاز پس از فرآورش و شیرین سازی به خط دوم سراسری تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: افزون بر فرآورش گاز، روزانه 200 تن گاز مایع، چهار هزار مترمکعب میعانات گازی و پنچ هزار تن پروپان نیز در این پالایشگاه تولید می شود.

در همین حال رئیس تعمیرات و نوسازی شرکت پالایش گاز فجرجم گفت: ظرفیت دریافت گاز این شرکت از مخزن مشترک پارس جنوبی افزایش می یابد.

حسین اردشیری افزود: این پالایشگاه اکنون روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی دریافت می‌کند که با کارهای صورت گرفته این مقدار به 50 میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

وی ادامه داد: همه واحدهای مورد نیاز تعمیر شده‌اند تا برای فرآورش پایدار گاز در فصل زمستان آمادگی کامل داشته باشند. شرکت پالایش گاز فجرجم حدود 12 درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

این شرکت سال 68 با هدف فرآورش 85 میلیون مترمکعب گاز در روز طراحی شده بود، اما سال 79این مقدار به روزانه 110 و سال 89 به 125 میلیون مترمکعب در روز رسید.

در سال های اول طراحی، خوراک این پالایشگاه از میدان های نار و کنگان تامین می شد و براساس برنامه های تعریف شده ازسال 89 زمینه دریافت گاز از فازهای6،7 و 8 پارس جنوبی فراهم شد.

شرکت پالایش گاز فجرجم در شهرستان جم و در 265 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر واقع شده است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.