استاندار اصفهان گفت: این استان ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و یکصد هزار مترمربع فرش دستباف را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور  در آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان افزود: 280 هزار بافنده فرش در استان وجود دارد که هر نفر در سال 4.1 متر مربع فرش می بافد.
وی حجم مبادلات فرش دستباف در استان اصفهان را سالانه سه هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 99 درصد از بافندگان فرش را بانوان تشکیل می دهند.
وی با انتقاد از طرح مسائل صنعت فرش دستباف از طریق تریبون های عمومی و در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افزود: مشکلات فرش را نباید از این تریبون مطرح کرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه هیچ مشکلی از پشت تریبون حل نمی شود، گفت: مسائل و مشکلات را باید در سازو کارهای پیشنهادی مطرح کرد.
وی با بیان اینکه از سه سال گذشته برای حل مشکلات استان ساز و کارهایی پیش بینی شده است، گفت: شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی در استان تشکیل شده است و شخصیت های حقیقی و حقوقی در کارگروه های آن حضور دارند.
زرگرپور گفت: موانع سرمایه گذاری، مالیاتی، صادراتی و تولیدی در شورای گفتگوی استان بررسی می شود.
زرگرپور با بیان اینکه سال گذشته صادرات فرش در کل کشور 20 درصد افزایش اما در استان اصفهان 12 درصد کاهش داشت، گفت: باید دلایل بروز این مشکل بررسی شود.
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی – صادراتی فرش دستباف روز یکشنبه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان گشایش یافت.
در نمایشگاه امسال 152 مشارکت کننده از استان های اصفهان، تهران، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کردستان و گلستان حضور دارند.
علاقه مندان، متخصصان و دست اندرکاران این هنر-صنعت می توانند هر روز از ساعت 15 الی 22 از آخرین دستاوردهای هنرمندان قالیباف دیدن کنند.
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی-صادراتی فرش دستباف (ایران-اصفهان) با برند carpex 2016 از امروز یکشنبه 14 تا 19 آذر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان واقع در پل شهرستان، دایر خواهد بود.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.