لیبرمن مدعی شد: خواهان سرنگونی اسد و خروج ایران از سوریه هستیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد پیش شرط هر گونه توافقی در مورد سوریه باید شامل خروج ایران و کناره گیری «بشار اسد» از قدرت باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسرائیل نشنال نیوز، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی  که در مجمع «سابان» در اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» حاضر بود، مدعی شد پیش شرط هر گونه توافقی در مورد سوریه باید شامل خروج ایران از این کشور و کناره گیری «بشار اسد» از قدرت باشد.

وی با بیان اینکه اسرائیل خواهان یک ایران توانمند در مجاورت خود نیست، نسبت به تقویت نقش آمریکا در خاورمیانه ابراز امیدواری و تصریح کرد حصول توافق در سوریه، بدون مشارکت مستحکم آمریکا غیر ممکن است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از این اعلام کرده بود می ‌خواهد در مسیر نبرد با داعش در سوریه با روسیه که متحد اسد و ایران بوده، همکاری بیشتری نماید.

لیبرمن در ادامه خواهان اجرای تعهدات ترامپ برای نابود کردن داعش شد و گفت: اگر شما واقعا خواهان کنترل پدیده تروریسم هستید، باید کار را از خاورمیانه آغاز کنید.

وی در خاتمه ضمن خرسندی از لفاظی‌های ضد ایرانی ترامپ و ذکر این‌که اوباما برای تقویت توافق ایران به اندازه کافی اقدامی انجام نداد و موجب رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور شد، ادعا کرد پیشرفت در این زمینه همراه با تحریم‌های بیشتر برای مقابله با تداوم جنگ ‌طلبی‌های ایران در منطقه حیاتی است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
شر و ور نگو احمق صهیونیست...

تو خوابتون هم نمیتونید ببینید که ایران از مواضع راهبردی و استراتژیکش دست بکشه.

ایران با قدرت جلوی شما ایستاده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
چه....خوری ها
آخرین اخبار