ساری،

حضور کارشناسان انتظامی در مدرسه

کارشناس آموزش همگانی فرماندهی انتظامی بابلسر با حضور در يکی از مدارس اين شهرستان، دانش آموزان را با آسيب‌های اجتماعی جامعه آشنا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرهنگ هاشم پور با حضور در دبيرستان دخترانه امانت شهرستان بابلسر، يکی از مشکلات عمده نوجوانان را پرداختن مداوم به بازی‌های رايانه‌ای و فضای مجازی عنوان کرد و افزود: هيجان‌های کاذب در اينگونه بازی‌ها موجب اعتياد نوجوانان و جوانان به اين فضا می‌شود، و هر زمان که امکان دسترسی به رايانه، تلفن‌های هوشمند و بازی کردن را نداشته باشند، احساس ناخوشايندی را تجربه مي‌كنند.

سرهنگ هاشم‌پور ، دوری از خانواده، اجتماع و حتی تفريح‌‌های سالم و نشاط آور را يکی ديگر از آسيب‌های اين فضا عنوان کرد و اذعان داشت: بعضی افراد آنقدر در اين فضا غرق می‌شوند که برای تعطيل شدن از مدرسه و دسترسی به ابزارهای فضای مجازی، لحظه شماری می‌کنند، که اين خود ناخودآگاه آنان را با افت شديد تحصيلی مواجه خواهد کرد.

وی گفت: چشم هنگام بازی رايانه‌ای، حدود چهار هزار حركت در ساعت انجام می‌دهد، و به ناچار فشار زيادی را برای ديدن دقيق و تمركز روی صحنه‌هايی كه پشت سر هم و با سرعت نمايش داده می‌شوند، تحمل می‌كند.

هاشم‌پور افزود: اين اتفاق در نهايت باعث تحريك‌پذيری سيستم عصبی خواهد شد و مشكلات گوناگونی را در سيستم چشم و مغز، مانند تاری ديد، عدم تطابق و دوبينی، تيك‌های عصبی، ضعف توان بينايی، خستگی چشم، سر دردها، دردهای گردن و كمر بوجود خواهد آورد، که همه از عوارض تماشای طولانی به بازی‌های رايانه‌ای و فضاهای مجازی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار