معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: افزایش 1000 درصدی حقوق معلولان به نظر مجلس شورای اسلامی بستگی دارد.

افزایش 1000 درصدی حقوق معلولان در گرو تصویب مجلسحسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با پرداخت حداقل میزان دستمزد به معلولان اظهار داشت: پرداخت حداقل دستمزد به معلولان در قانون دیده شده و اگر این قانون به تصویب برسد معلولانی که توان کار کردن ندارند و دارای معلولیت شدید هستند، حداقل دستمزد شورای عالی کار را دریافت می کنند.

وی افزود: این قانون در حال حاضر در مجلس در دست بررسی است و اگر مجلس آن را تصویب کند، باید به تأیید شورای نگهبان هم برسد، در این صورت دولت اجبار دارد حتما بودجه سالیانه آن را تعیین کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی بیان داشت: در حال حاضر میزان پرداختی به معلولان بسیار ناچیز و حدود 70 هزار تومان است که با تصویب این قانون میزان دریافتی معلولان 1000 درصد افزایش می یابد.

نحوی نژاد گفت: دولت لایحه جامع حمایت از معلولان را به مجلس ارسال کرده و حتما محل اعتبار آن را هم تعیین کرده است.

وی ادامه داد : شورای نگهبان اشکالاتی به لایحه دولت گرفته است که اگر این اشکالات برطرف شود به احتمال زیاد این لایحه به تصویب مجلس می رسد. 

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در رابطه با دیگر موارد لایحه جامع حمایت از معلولان گفت: در این لایحه صندوق فرصت های شغلی و پرداخت حق بیمه به افرادی که برای معلولان ایجاد اشتغال می‌کنند، از جمله مواری است که در لایحه جامع حمایت از معلولیت در نظر گرفته شده است و محل اعتبار آن از طریق صرفه جویی ارزی و هدفمندی یارانه ها تأمین می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار