فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون از نيمه ى دوم زندگى اش در اینستاگرام نوشت.

به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فریبا کوثری بازیگر فیلم های سینمایی چون سوپر استار، دلشکسته و نقش عشق در اینستاگرام خود نوشت: "هميشه فكر مى كردم همين كه سپیدى روى همه موهای جوانى را بپوشاند ، ديگر نميخندم ، به مهمانی و گردش و كوه و جنگل و بازى . راغب نيستم! اما اين تصورى بیهوده بود ؛ هر روز كه سپيدی موهايم را در آينه میبینم، به رنگهای متنوع مي انديشم ، تنوع در لباس و كيف و كفش و مد را بیشتر دوست دارم ، تمام جوانى ام به مشكى و خاكسترى گذشت. پنجاه به بعد دنياى شادى و تفريح و رنگ و خوشى هاى كوتاه و طولانی مدت است. احساس اينكه در نيمه ى دوم زندگى هستى، به تلاش بيشترى مى پردازى تا آرزوهای انجام نشده ى جوانى را بدست آورى. ميدانى، زمانى برای جبران هيچ چيزى نيست. پس مى كوشى هر كارى را به نحو احسن انجام دهى. با عينك دقت و تيزبينانه ی پنجاه سالگی همه جوانب را مى سنجى. ديگر فردايى وجود ندارد.

هرچه پارچه در صندوق ذخیره كردى با مد امروز ميدوزى تا قديمى بودنش را از چشمها دور كنى. روز مبادا همین امروز است. با سوار شدن تله كابين و انواع بازيهاى هيجان آور توانایی خودت را مى سنجى سعى ميكنى امروزت را خوب و خوش باشى. ناتوانى هاى جسم را از همه پنهان ميكنى. پنجاه به بعد دنيايى متفاوت از جوانى است. حتى حوصله قهر و غر زدن ندارى. مى دانى يك لبخند درمان همه مشكلات هست‌. 
پنجاه سالگی ، يعنى قهقهه و شادى و تفريح . پنجاه سالگی يعنى درايت در وقت و هزینه! سنجيده گفتن و بموقع سكوت كردن . فكر به گذشته ها و ناكامى ها و تفريح ها و عشق هاى ريز و درشت و دور و نزديک!

پنجاه به بعد يعنی درك بهتر خدا. نيايش. سر به آسمان بلند كردن. يك نوع گذرگاه از جهل به دانش به تجربه، به خبره شدن ! تمايل به آموزش تجربه ها ، به كسانى كه حتى فقط يك سال از تو كوچكترند . خواندن و گوش كردن .  محو افق شدن. نه به ياد گذشته و آه و افسوس. برعکس، به فكر تجربه هاى جديد هستى، اینهمه موقعیت كه بايد تجربه كنى.

نيمه ى دوم زندگى كه نيمه ى واقعى نيست. پس از پنجاه سالگی لذت ببر . بلندتر بخند ، بیشتر بازى كن ، سفر كن ، بنويس ، شعر بگو ، عاشق شو . و پنجاه بار در روز خود را در آيينه ببین و خداوند را شاكر باش، قدر لحظه لحظه زندگی ات را بدان که زود دیر می شود."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار