یک متخصص پوست بر لزوم استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در فصل پاییز، زمستان و حتی روزهای ابری، تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر علی ابراهیمی گفت: اگرچه نور آفتاب در فصل سرما کمتر از فصل گرما است، اما اشعه آفتاب در اثر برخورد با پوست می‌تواند اثرات مضری را برروی پوست ایجاد کند و همین مسئله اهمیت استفاده از ضدآفتاب‌ها را درفصل سرما نشان می‌دهد.

این متخصص پوست با بیان اینکه سرمای هوا باعث ایجاد خشکی و بروز حساسیت های پوستی در افراد می شود، تاکید کرد: تغییرات هوا در فصل زمستان سبب خواهد شد تا پوست افراد به خصوص افرادی که بیشتر در محیط های باز فعالیت دارند و در معرض سرمای هوا و بادهای سرد قرار دارند، با مشکل مواجه شود.

ابراهیمی ادامه داد: شدت حساسیت‌ها و خشکی پوستی در فصل سرما در افرادی که حساسیت های پوستی و اگزما دارند، بیشتر از سایر افراد خواهد بود.
وی
با اشاره به اینکه در فصل سرما به علت کاهش رطوبت و خشکی هوا پوست و به‌ویژه پوست های خشک بسیارآسیب پذیر می شوند، ادامه داد: افراد باید برای پیشگیری از خشکی پوست در فصل سرما از پمادها و کرم های نرم کننده، مرطوب کننده و چرب کننده استفاده کرده و میزان استفاده از شوینده ها را هم به حداقل برسانند.

ابراهیمی همچنین استفاده از لوسیون ها را نیز در کاهش حساسیت‌ها و بروز خشکی پوست در فصل سرد سال مناسب دانست.

این متخصص پوست، مو و زیبایی، راه پیشگیری از خشکی پوست را در فصل سرما استفاده از کرم های مرطوب کننده و چرب کننده و کم کردن استفاده از صابون و مواد شوینده مایع عنوان کرد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.