پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران و پنجمین کنگره جراحان خراسان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر علمی کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران گفت: این کنگره با رویکرد تکنیکهای جراحی کم تهاجمی همزمان با پنجمین کنگره جراحان خراسان طی روزهای ۱۶ تا ۱۹ آذرماه سالجاری با حضور ۶۰۰ نفر از جراحان کشور برگزار می شود.

دکتر عزت الله رضایی افزود: در این کنگره تمامی رشته های جراحی نظیر ارتوپدی، اورولوژی، اطفال، پلاستیک، قفسه سینه، چشم، زنان، ستون فقرات، عمومی، فک و صورت، قلب، گوش و گلو، بینی و جراحی مغز و اعصاب حضور دارند.

وی تعداد مقالات ارسالی به کنگره را ۱۵۰ مورد اعلام کردو گفت: ۶۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۲۲ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

دبیر علمی کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران از برپایی ۲۰ میزگرد تخصصی در محورهای عمومی و تخصصی در این کنگره خبر داد و افزود: سه میزگرد تخصصی شامل انجمنهای تخصصی در جامعه جراحان، نقش رفتار حرفه ای در جامعه جراحان و کنترل درد است.

انجام ۵ جراحی زنده به روش های نوین و پیشرفته

دبیر اجرایی پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران هم در این باره گفت گفت: در این کنگره پنج جراحی زنده به روشهای نوین و پیشرفته در رشته های مختلف نظیر ارتوپدی و سرطان روده بزرگ انجام و در قالب ویدئوکنفرانس ارائه می شود.

دکتر رضا باقری افزود: در حاشیه کنگره هم، نمایشگاهی در قالب ۱۳ غرفه از تجهیزات پزشکی و جراحی برپا خواهد بود.

وی همچنین به توانمندی جراحان خراسان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره و بیان کرد: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پیوند کبد، پیوند ریه و پیوند قلب رتبه های برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

دبیر اجرایی پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد دومین مرکز پیوند ریه در کشور معرفی شده و تاکنون سه پیوند ریه در این مرکز انجام شده است.

دکتر رضا باقری تعداد پیوندهای کبد و قلب انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را به ترتیب ۱۲۰ و ۲۳ پیوند عنوان کرد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.