اردبیل؛

راه اندازی 19 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۱۹ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در اردبیل راه اندازی شده است که این پژوهش‌سراها ظرفیت مناسبی برای استعدادیابی دانش‌آموزان نخبه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد ناصری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان اردبیل اظهار داشت: موفقیت در تمامی حوزه‌های زیربنایی کشور اعم از صنایع، کشاورزی، خدمات و غیره در سایه توسعه فعالیت‌های پژوهشی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر پژوهشی نشود دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد، تصریح کرد: آموزش و پرورش هم از این امر مبرا نیست و با توجه به گستره عظیم تعلیم و تربیت این مهم جایگاه ویژه‌ای را در این نهاد عظیم برای خود اختصاص داده است.

دبیر جشنواره دانش‌آموزی ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری اردبیل گفت: فعالیت‌های پژوهشی علاوه بر تاثیر در ساختار علمی هر کشور، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود و بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.

ناصری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیز در این نمایشگاه بخشی از پژوهشها و نوآوریهای دانش‌آموزان و همکاران را به نمایش گذاشته است، بیان کرد: در این نمایشگاه که تفاوت عمده‌ای با نمایشگاههای سال قبل دارد نمونه‌هایی از آثار و تألیفات فرزانگان و تاریخچه آموزش و پرورش استان در قالب اسناد، مدارک و تصاویری ارزشمند از حدود یک قرن پیش در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به فعالیت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در اردبیل اظهار کرد: باید به این ظرفیتها در استان توجه ویژه شود چرا که پژوهش‌سراها ظرفیت مناسبی هستند که می‌توان در امر استعدادیابی دانش‌آموزان نخبه از آن استفاده کرد و زمینه‌ای را برای پژوهشهای علمی و سازنده در آموزش و پرورش ایجاد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.