یازده قاضی ارشد انگلیسی برای تصمیم‌گیری درباره چالش‌های قانونی برکسیت در دادگاه حضور یافتند.

حضور 11 قاضی ارشد انگلیس در دادگاه برای تعیین تکلیف برکسیت
 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، 11 نفر از قضات ارشد انگلیس برای تصمیم‌گیری درباره اینکه چه ارگانی باید برکسیت را رسماً اعلام کند، روز دوشنبه در دادگاه عالی این کشور گرد هم آمدند. این جلسه چهار روزه به طور زنده پخش خواهد شد؛ اما اعلام حکم نهایی تا ماه ژانویه طول می‌کشد.

«شامی چاکرابارتی» عضو حزب کارگر انگلیس دوشنبه اعلام کرد جنبه سیاسی مسئله خروج از برکسیت به صورت گسترده توسط رسانه‌ها تبلیغ شده است. وی همچنین اظهار داشت خروج از برکسیت جنبه‌های زیادی دارد و سوالات زیادی درباره آن مطرح می‌شود.

از سال 1876 این نخستین باری است که این گروه یازده نفره قضات برای قضاوت درباره یک پرونده دور هم جمع می‌شوند. معمولاً در دادگاه فقط 5 قاضی حاضر می‌شود که تعداد آنها برای جلوگیری از تساوی رأی‌ها، باید فرد باشد.

این چالش قانونی بر سر این است که چه کسی (پارلمان یا وزراء) باید رسماً به بروکسل اعلام کند که انگلیس براساس ماده 50 در حال خروج از اتحادیه اروپا است. بنابر ماده پنجاه هر کدام از اعضای اتحادیه اروپا در صورت تصمیم به ترک این اتحادیه باید مطابق با قانون اساسی خود از آن خارج شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار