کمیسیون اروپا به غول‌های فناوری درباره نفرت‌پراکنی هشدار داد

کمیسیون اروپا غول‌های فناوری را به ناتوانی از حذف محتواهای غیرقانونی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت تلگراف، کمیسیون اروپا اعلام کرده است غول‌های فناوری را ملزم خواهد کرد درباره مسئله نفرت‌پراکنی در فضای مجازی تمهیدات سختگیرانه‌ای را بیاندیشند.

این نهاد به شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، گوگل، توییتر و مایکروسافت – که از اوایل سال جاری میلادی مرام‌نامه‌ای را برای مبارزه با نفرت‌پراکنی به امضا رسانده اند – هشدار داد اقدامات لازم را برای جلوگیری از انتشار این محتواها انجام نمی‌دهند.

با امضای این مرام‌نامه، این غول‌های فناوری توافق کردند محتواهایی که نفرت از اقلیت خاصی را شامل می‌شوند، ظرف 24 ساعت پس از انتشار آن در اروپا حذف کنند. این مسئله پس از پیدایش بحران مهاجران و انجام حملات تروریستی در اروپا مطرح شد.

این شرکت‎‌ها توافق کردند دسترسی به محتواهای غیرقانونی را محدود کنند. این در حالی است که یک گزارش نشان می‌دهد، 6 ماه پس از به امضا رسیدن این مرام‌نامه، و بیش دریافت بیش از 600 هشدار درباره محتوا‌های غیرقانونی، این شرکت‌ها به طور کامل به تعهدات خود عمل نکرده اند.

یکی از مقامات کمیسیون اروپا گفت: "در عمل، حذف این پیام‌ها بیشتر زمان می‌برد. آن‌ها تنها توانسته اند 40 درصد از این پیام‌ها را در کمتر از 24 ساعت شناسایی و حذف کنند."

این گزارش نشان می‌دهد وب‌سایت "یوتیوب" سریع‌ترین، و توییتر کندترین واکنش را به این محتواها نشان می‌دهد. کمیسیون اروپا از این شرکت‌ها درخواست کرده است هرچه سریع‌تر برای جلوگیری از انتشار این محتوا‌ها چاره‌ای بیاندیشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار