مشعل سومین دوره پارا المپیاد ورزشی درون مدرسه ای امروز در قزوین روشن شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ در این مسابقات که ویژه دانش آموزان استثنایی است و در  27 مدرسه استثنایی استان برگزار می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: هزار و 60 دانش آموز استثنایی در این مسابقات شرکت می کنند.

.گفته احمدی دانش اموزان در رشته های بوچیا ، گوی رانی ، فوتسال، والیبال  ،آمادگی جسمانی ، تنیس روی میز ، و شطرنج با هم رقابت میکنند .

احمدی افزود این مسابقات  تا اردیبهشت ماه در مدارس  استثنایی استان ادامه دارد و در نهایت 90 نفر به مسابقات کشوری راه خواهند یافت .

عظیم عراقی معاون توانبخشی مدارس استثایی کشور هم در این مراسم با اشاره به  نقش موثر فعالیت های حرکتی  و ورزشی ،  نیاز به تحرک و ورزش در مدارس استثنایی  را ضروری دانست .

معاون توانبخشی مدارس استثایی کشور پیشگیری از پیشرفت اختلال های جسمی و روانی دانش آموزان استثنایی، توسعه و ارتقا آمادگی جسمانی و مهارت های ورزشی، ارتقا سطح سلامت جسمی و روانی  و پرورش استعداد های ورزشی دانش آموزان را از مهمترین اهداف برگزاری پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه ای  بیان کرد.

بگفته عراقی گره زدن فعالیت های آموزشی، توانبخشی، فرهنگی و اخلاقی با درس تربیتی بدنی نقش موثری در تسهیل فرایند یاد دهی و یادگیری دارد و دستیابی به اهداف را آسان تر می کند.

مسابقات کشوری دانش آموزان استثنایی کشور تابستان 96 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.