با موافقت نمایندگان:

طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تصویب شد

نمایندگان با طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز موافقت کردند.

میرحسینی/ خالقی//طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تصویب شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان نمایندگان در صحن علنی امروز سه شنبه 16 آذر موادی از طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار داده و در نهایت مورد تصویب قرار دادند.

بر این اساس تبصره 3 ماده 41 این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

امتیازبندی و تعیین اعضای هر کمیسیون به ترتیب از کمیسیون‌هایی که بیشترین متقاضی دارد انجام می‌شود و پس از تکمیل اعضای کمیسیون‌های مذکور نمایندگان بازمانده از اولویت اول انتخابی خود با متقاضیان اولویت اول کمیسیون بعدی امتیازبندی و تعیین کمیسیون می‌شوند.

تبصره 4 نیز به ماده 41 به شرح زیر اضافه شد:

نمایندگانی که در هیچ یک از اولویت‌های خود انتخاب نشده‌اند موظفند از کمیسیون‌های تکمیل نشده دو اولویت را تعیین کنند.

همچنین در ادامه ماده 4 این طرح اذعان می‌کند:

ماده 42 قانون به شرح زیر اصلاح و تبصره‌ای که به عنوان تبصره 1 به آن الحاق و تبصره آن به عنوان تبصره 2 ابقا می‌شود.

ماده 42 تصریح می کند مجلس دارای کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون‌های خاص با محدوده وظایف مشخص به ترتیب مذکور در آیین‌نامه داخلی مجلس است تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی، حداقل 19 و حداکثر 23 نفر است و تعداد اعضای کمیسیون‌های خاص طبق مواد 43 تا 48 آیین‌نامه داخلی تعیین می‌شود.

تبصره 1 نیز بیان میکند در این دوره مجلس هر کمیسیون به حد نصاب مقرر در این ماده نرسیده است و کمیسیونی که نماینده متقاضی حائز شرایط مازاد بر سقف دارد، هیئت مشترک روسای شعب و هیئت رئیسه مجلس تا 15 روز پس از تصویب نهایی این قانونی می تواند حداقل و حداکثر تعداد مقرر در این ماده را حداکثر برای سه کمیسیون و فقط یک بار تغییر دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اصلاح ، موادی ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار