یاوران وقف در بوشهر تجلیل شدند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در چهارمین همایش یاوران وقف که به مناسبت هفته وقف در تالار صداوسیمای مرکز بوشهر برگزار شد، از واقفان، مروجان فرهنگ وقف و خادمان موکب‌های اربعین که وقتشان را وقف ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) کرده بودند، تقدیر شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر که مهمان این همایش بود، ساخت مسجد، خانه عالم ، خوابگاه دانشجویی ومسکن برای زوج های جوان را از کارهای پسندیده‌ای دانست که خوب است مورد توجه واقفان قرار گیرد.

آیت ا... غلامعلی صفایی بوشهری همچنین کتابخانه شخصی خود را وقف کرد.

حجت الاسلام مرتضی محمدیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیزگفت: به وقف در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی نیاز داریم وامیدواریم که موقوفه‌ها در این زمینه بیشتر شوند.

 سید حسین ناظر مدیر کل صدا وسیمای بوشهر هم از آمادگی برای تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی برای ترویج فرهنگ وقف خبر داد و گفت: رسانه ظرفیتی مناسب برای تشویق مردم برای وقف های جدید است.

 378 موقوفه و شش هزار رقبه در استان بوشهر وجود دارد که برخی از آنها درآمدزا نیستند شامل حسینیه، مساجد و تکایا و برخی از آنها نیز منفعتی هستندکه در آمدشان صرف نیات واقفان می‌شود.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.