اصفهان؛

بازدید نمایندگان خبرگزاری های اروپایی و آسیایی از آثار تاریخی کاشان

اصحاب رسانه و نمایندگانی از خبرگزاری های اروپایی و آسیایی از آثار تاریخی کاشان دیدن کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این تور رسانه ای به دعوت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان روز گذشته با هدف معرفی ظرفیت‌ های فرهنگی و تاریخی کاشان به این شهر سفر کردند.
در این تور خبرنگارانی از کشورهای آلمان، ژاپن، افغانستان، ترکیه، عراق و آذربایجان ، قطر و کویت از بافت و خانه‌های تاریخی، حمام سلطان میر احمد، باغ فین و هنر بافندگی فرش کاشان دیدن کردند.
نماینده خبرگزاری کیودو نیوز ژاپن در حاشیه این بازدید گفت: مردم کشورم اطلاع زیادی از کاشان ندارند و خیلی خوشحال شدم که از این شهر بازدید کردم.
تتسو شین تومی افزود: تلاش خواهم کرد گزارش بسیار خوبی از این شهر تاریخی تهیه کنم تا در روابط دو کشور ایران و ژاپن تاثیرگذار باشد.
سید حبیب سادات نماینده خبرگزاری صدای افغان نیز با ابراز خرسندی از سفر به کاشان، گفت: باغ فین یکی از بهترین نمونه های معماری ایرانی است که هیچ نقطه منفی در آن دیده نمی‌شود و به عنوان یک خبرنگار و عکاس بهترین تصاویر را در پایگاه خبری صدای افغان ثبت خواهم کرد.
خبرنگار بین المللی نماینده شبکه تلویزیونی الکوت کویت نیز کاشان دنیایی از شگفتی های هنر و معماری توصیف کرد و گفت: این شهر غنی نو کهن با آثار تاریخی و مذهبی ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری بخصوص گردشگری مذهبی دارد.
عباس نشاب با بیان اینکه پیش از این یک مستند 30 دقیقه ای به زبان عربی ویژه ماه مبارک رمضان از شهر کاشان ساخته است، اظهار کرد: مستندهای زیادی با زبانهای مختلف باید در مورد کاشان ساخته شود تا مردم جهان با آشنایی بیشتر این شهر، ظرفیت‌هایش را بهتر درک کنند.
خبرنگار بین المللی الهه سالاری نماینده خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز با اشاره به آینه کاری های ظریف، گچبریهای شگفت انگیز و معماری فوق العاده جالب و زیبای خانه تاریخی طباطبایی کاشان، اظهار کرد: اگر بخواهم به عنوان خبرنگار عنصری از کاشان را به مردم ترکیه منعکس کنم، خانه طباطبایی را معرفی خواهم کرد.
نمایندگان خبرگزاری های بین المللی در ادامه این تور یک روزه با حضور در حمام تاریخی سلطان امیر احمد در ضیافت عصرانه رسانه با خبرنگاران شهرستان کاشان دیدار و گفت و گو کردند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار