نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار با رئیس جمهور به مناسبت روز دانشجو سخنرانی کرد.

آقای رئیس‌جمهور! ما را به جهنم حواله ندهیدبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا فقیر نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تهران در حضور رئیس جمهور اظهار داشت: سلام آقای رئیس‌جمهور! خدای را شاکریم که این برنامه با مهندسی مدیران دانشگاهی‌تان به جنگ شادی و استندآپ کمدی تبدیل نشد تا آئین‌های روز دانشجو بیش از این مایه شرمساری شما نباشد. اما چرا از حاشیه نشین‌های فراموش شده کارگران غریب، کامیون‌داران بی‌تریبون، کارتن‌خواب‌های بی‌پناه، قربانیان فقر و فساد و تبعیض و در یک کلمه از پابرهنگان مظلوم، احساس شرمساری نمی‌کنید؟

فقیر خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: آقای روحانی!  در این سه سال و نیم می‌شد به جای مزخرف نامیدن مسکن مهر، بر وعده‌هایتان پایبند می‌ماندید و یک میلیون خانوار چشم انتظار مسکن مهر را خانه‌دار می‌کردید؛ می‌شد به جای تزریق پول‌های کلان به جیب بعضی پزشکان کاسب‌کار به هشدارهای کارشناسان نظام سلامت گوش می‌دادید و پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانستید.

وی اضافه کرد: می‌شد به جای اعتماد به شرکت‌های بدعهد خارجی و برخورد گازانبری با دانشجویان معترض به قراردادهای آی‌پی‌سی در برابر وزارت نفت به شرکت‌های داخلی اعتماد می‌کردید؛ می‌شد به جای حذف طرح‌هایی همچون شبنم، کارت سوخت و ایران کد به وعده‌هایتان عمل می‌کردید و به شفاف‌سازی اقتصادی در کشور روی می‌آوردید.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی عنوان کرد: جناب آقای رئیس‌جمهور! لازمه مقابله با فساد، سیستمی اطلاعاتی شفاف است نه همایش‌های کلیشه‌ای، راه مقابله با فساد سیستمی آن است که حسن روحانی، علی لاریجانی و صادق آملی‌لاریجانی به جای شعار، شفافیت را از خودشان آغاز کنند. لیست اموال و دارایی‌هایتان را به افکار عمومی اعلام کنید، به جای ابلاغیه‌های نمایشی، فیش حقوقی‌تان را منتشر کنید. دانستن حق مردم است.

وی گفت: آقای رئیس‌جمهور! ما ریشه این به هم ریختگی را در یک چیز می‌دانیم. در عقب ماندن خواص از آرمان‌های حضرت روح‌الله، ما به پشتوانه این مکتب عزت و سربلندی را زیستیم. از امام خامنه‌ای آموختیم دل به نقطه‌های خیالی نبندیم و از امام خمینی آموختیم که کدخدا و هم پیاله‌هایش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. باید به راه امام خمینی و خلف صالح او برگردیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار