رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی گفت: خاورمیانه در وضعیت فعلی باید هوشیارتر عمل کنند تا اسلام به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ذوالکفلی حسن،رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی، کشور اندونزی را کشوری مستقل با اکثریت مسلمان دانست و خاطرنشان کرد: اساس ما در کشور اندونزی احترام و همکاری متقابل با همه ملت‌ها و ادیان است و ما همکاری‌های خوبی با کشورهایی با ادیان خاص داریم.

رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی گفت: کشورهای منطقه خاورمیانه در وضعیت فعلی باید هوشیار عمل کنند و اختلافات را کنار بگذارند و نقاط مشترک را برجسته کنند تا اسلام به جایگاه واقعی خود برسد.

وی بابیان اینکه اندونزی با کشورهای فیلیپین با مذهبی کاتولیک، تایلند با مذهب بودایی و دیگر کشورها با ادیان مختلف همکاری دارد، افزود: کشور اندونزی با دیگر ادیان همکاری متقابل دارد و در شرایطی که اکثر مردم آنجا مسلمان هستند، ما نباید به‌خاطر مذهب، درگیری و نزاع داشته باشیم، چراکه مذهب عمل و اعتقادی شخصی است.

رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی ادامه داد: در مجلس فعلی اندونزی شیعیان در کنار اهل‌سنت و دیگر ادیان حضور دارند و اعتقاد کشور اندونزی بر این است که مسلمانان باید با همه متحد باشند و به‌خاطر اختلافات درگیر نشوند.

وی شرایط فعلی خاورمیانه را مدنظر قرار داد و گفت: کشورهای منطقه خاورمیانه در وضعیت فعلی باید هوشیار عمل کنند و اختلافات را کنار بگذارند و نقاط مشترک را برجسته کنند تا اسلام به جایگاه واقعی خود برسد.

ذوالکفلی حسن با تأکید بر اینکه اگر هیئت ایرانی بخواهد با مجلس العلمای اندونزی دیدار داشته باشد ما این آمادگی را داریم که مراتب این دیدار را فراهم کنیم، تصریح کرد: اکثر مردم کشور اندونزی معتدل و میانه‌رو هستند و دو نهضت محمدیه و العلما در اندونزی دارای استقلال هستند و بسیاری از علمای ایران با این دو نهضت رابطه نزدیکی دارند.

رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی ابراز کرد: نمی‌توان نبود افراط و دیدگاه‌ها اختلافی در اندونزی را منکر شد ولی اندونزی آن‌ها را نگه خواهد داشت و این آمادگی وجود دارد که با علمای دیگر کشورها هم همکاری متقابل داشته باشیم.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار