ساری،

ایجاد 2 هزار شغل جدید برای افراد دارای معلولیت

پیش بینی می شود 2 هزار شغل جدید امسال برای معلولان مازندران فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران در همایش روز جهانی افراد دارای معلولیت در ساری گفت: 800 طرح اشتغال زا به بانک های عامل معرفی شد و بهزیستی مازندران 140 میلیارد ریال تسهیلات امسال به معلولان اختصاص داده است.

وی افزود: پیش بینی می شود 2 هزار شغل جدید امسال برای معلولان مازندران فراهم شود.

آرام با بیان اینکه شعار روزجهانی معلولان، آینده ای که ما می خواهیم، جهانی فراگیر و برابر برای همه است، گفت: 46 درصد معلولان مازندران جسمی، حرکتی، 23 درصد معلولان ذهنی، 11/8 درصد معلولان شنوایی، 8/6 درصد اختلالات روانی و بقیه در سایر گروه‌ها قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 340 واحد مسکونی در اختیار خانواده‌های دارای یک معلول مازندرانی قرار گرفت.

آرام 63 درصد از معلولان زیرپوشش استان را مرد و 36 درصد را زن بیان کرد و افزود: بیش از 102 مرکز با رویکرد روزانه، شبانه‌ روزی، ویزیت و مراقبت در منزل فعالیت می ‌کنند و به 5 هزار و 200 معلول ارائه خدمت می‌ کنند.

وی خدمات توانمند سازی، آموزش، توان‌ بخشی و روان‌ شناختی را عمده فعالیت‌ های بهزیستی برشمرد و گفت: بیش از 17 میلیارد ریال یارانه به این مراکز برای آموزش خدمات از طرف بهزیستی داده می‌ شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: 45 هزار معلول در مازندران ثبت شدند و از خدمات مستمر و غیرمستمر بهره می ‌گیرند.

در پایان مراسم از معلولان توانمند مازندران قدردانی شد و نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های معولان نیز در حاشیه این همایش برپا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار