رئیس سابق رسانه ملی گفت: اگر برجام درست تبیین و تحلیل شود ظرفیتی برای وحدت ملی است.

برجام ظرفیتی برای وحدت ملی استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندس ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما در آیین یادبود 16 آذر (روز دانشجو) در دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به فرار نخبگان گفت: دانشجویان و نخبگان ما زمانی که مدرک می گیرند وارد دنیای بیکاری می‌شوند و زمانی که به کشور بازگردند از داخل ترغیب به نیامدن می‌شوند و متأسفانه دیده شده که در تعیین هیأت علمی دانشگاه‌های کشور کسانی که در خارج از کشور درس خوانده‌اند به افرادی که مدرک خود را ازدانشگاه‌های داخلی اخذ کرده‌اند ارجحیت دارند که من این موضوع را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهم کرد.
 
وی با اشاره به برجام اظهار داشت: برجام اگر درست تحلیل شود ظرفیتی برای وحدت ملی است. ما نباید نهضت دیدی گفتم راه بیاندازیم و باید فرصت ترمیم اشتباهات را ایجاد کنیم و این خود فرصتی است که استفاده از ظرفیتهای داخل کشور را فراهم می‌کند.
 
رئیس سابق سازمان صدا و سیما با اشاره به گزارشهای عملکرد مدیران در سالهای اخیر اظهار داشت: بسیاری از مدیران فقط گزارش کار می‌دهند؛ وقتی مسئولان فقط عملکرد خود را اعلام می‌کنند و می‌گویند ما فلان کار را انجام دادیم یک نوع نظام شرطی بر کشور حکفرما می‌شود که این موضوع خود اصلی ترین عامل عدم پیشرفت است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به نامگذاری دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: نام این دانشگاه با نام شهید بزرگوار مجید شریف واقفی گره خورده، شهیدی که از مجاهدین خلق اولیه بود و زمانی که بر دین مبین اسلام پافشاری کرد توسط مارکسیست‌های این سازمان و با دستور تقی شهرام به شهادت رسید.
 
وی ادامه داد: زمانی که منافقین خط مشی مبارزه‌ای خود را پیروی از مارکسیست اعلام کردند بسیاری از نیروی ‌های اسلامی خود را از  دست دادند و به سازمانی خون‌خوار تبدیل شدند. منافقین دارای اندیشه‌های التقاطی بودند که حتی زمانی که نماینده‌ای را به محضر امام خمینی در نجف فرستادند امام به شدت با آن‌ها مخالفت کرد. ما نباید فراموش کنیم که شهدای مجاهدین خلق اولیه در راه انقلاب به شهادت رسیدند و جایگاه والایی دارند.
 
رئیس سابق سازمان صدا و سیما اظهارداشت:  دستگاههای دولتی بهترین مسیر برای ارائه پروژ ه های دانشجویی هستند.دستگاه‌های دولتی باید  از لحاظ مالی دانشجویان را تامین کنند  تا دانشجو بتواند با خیالی آسوده روی مسائل علمی تمرکز کند. دانشجویان باید بدانند که تنها روی منازعات سیاسی تمرکز کنند و باید درگیر مسائل دیگر نیز شوند.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما با اشاره به وجود شایعاتی مبنی بر احتمال نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من هیچ برنامه‌ای برای انتخابات ندارم و فکری هم در مورد آن  نمی‌کنم. وظیفه ما حل مشکلات اساسی کشور است و باید تا آنجا که می‌توانیم جبهه انقلاب را تقویت کنیم.

 وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا سازمان صدا و سیما در اتفاقات سال 88 تریبون در اختیار منتقدان قرار نداد؟ تصریح کرد: برای تبلیغات انتخاباتی یک شورای قانونی وجود دارد که صدا و سیما هم  عضو آن است. در سال 88 بعضی کاندیداهای انتخابات به تذکرات این شورا عمل نمی‌کردند. آقای موسوی در همان شب انتخابات با دعوت از رسانه‌های خارجی اعلام پیروزی در انتخابات کرد و معتقد بود در انتخابات تقلب شده است. بنده به منزل ایشان رفتم و با وی مفصلا صحبت کردم و از موسوی خواستم در یک برنامه تلویزیونی با حضور یک مجری یا فرد دیگری دیدگاه‌های خود را بیان کند، اما موسوی روی این خواسته اصرار می‌کرد که باید در یک برنامه زنده تلویزیونی بدون حضور هیچ فرد دیگری مستقیما با مردم صحبت کند و بیانیه‌اش را بخواند، البته ما هم این موضوع را قبول نکردیم.

رئیس اسبق رسانه ملی با اشاره به عملکرد این سازمان در سال 92، اظهار کرد: در آن سال پیش از شروع ایام انتخابات من از 14 نفر از کسانی که گمان می‌رفت کاندیدای ریاست‌جمهوری شوند دعوت کردم و برنامه‌های سازمان را برای آنها تشریح کردم. در آن جلسه آقای روحانی روی بحث برگزاری مناظره بین کاندیداها و پخش مستقیم آن بسیار اصرار داشتند؛  من به ایشان گفتم شما قطعا پدیده انتخابات هستید، از تمام این آقایان مصاحبه گرفتیم و همه بالاتفاق قبول کردند که به قوانین احترام می‌گذارند و در مقابل رای سازمان‌های نظارتی مانند شورای نگهبان ایستادگی نمی‌کنند.

ضرغامی با اشاره به مستند تهیه شده توسط کروبی در سال 88 برای تبلیغات انتخاباتی‌اش، گفت: کروبی فیلم مستندی را تهیه کرده بود که این فیلم در شورای قانونی تبلیغات انتخابات با اتفاق نظر تمامی اعضا رد شد، اما کروبی اصرار داشت باید همه فیلم پخش شود و اجازه حذف هیچ قسمتی از آن را نمی‌دهند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار