دونالد ترامپ در پیامی توییتری از قرارداد تابستان گذشته آمریکا با بوئینگ برای خرید هواپیمای جدید ویژه حمل رئیس‌جمهور انتقاد کرد.

ترامپ خواستار فسخ قرارداد دولت آمریکا با بوئینگ شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو‌اس‌ای تودی، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، امروز (سه‌شنبه)، در پستی توییتری، خواستار فسخ قرارداد دولت آمریکا با شرکت «بوئینگ» برای ساخت هواپیمای جدید مخصوص حمل رئیس‌جمهور این کشور شد. 

ایر فورس وان (یکم نیروی هوایی آمریکا) طبق قراردادهایی که ژانویه و ژوئیه سال جاری میلادی با بوئینگ منعقد کرد، ساخت هواپیمای جدیدی را برای رئیس‌جمهور آمریکا به این شرکت سفارش داد. بوئینگ متعهد شد تغییراتی را در فضای داخلی، سیستم‌های الکتریکی، هیدرولیکی و تعمیر و نگهداری مدل 747 خود انجام دهد. 

هزینه این قرارداد مشخص نشده است. با این وجود، ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: بوئینگ در حال ساخت مدل جدیدی از بوئینگ 747 برای رؤسای جمهور آتی آمریکاست؛ اما هزینه‌های این طرح دیوانه‌کننده و بالغ بر 4 میلیارد دلار است. سفارش خرید این هواپیما را لغو کنید.   

 ایر فورس وان (هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا (به هواپیمایی گفته می‌شود که حامل رئیس‌جمهور آمریکا باشد. در حال حاضر دو فروند هواپیمای ویژه برای حمل رئیس جمهور استفاده می‌شوند که از نوع VC-25 ویژه نیروی هوایی آمریکا هستند. این‌ دو هواپیما از نوع بوئینگ ‎747-200B بوده و برای مقابله احتمالی با حمله تروریستی علیه شخص رییس جمهور طراحی شده‌اند. این هواپیماها قابلیت سوختگیری در هوا و همچنین تجهیزات ارتباطی مجهز و سیستمهایی برای کنترل جنگ در مواقع حساس از داخل هواپیما را دارند. از دیگر تجهیزات این هواپیماها سیستم ضد موشکی آنهاست. هواپیمای حامل معاون رئیس جمهور آمریکا، «دوم نیروی هوایی» (ایر فورس تو) نامیده می‌شود.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار