طی هفت ماهه امسال هزار و ۸۶۶ طرح خوداشتغالی برای مددجویان و خانواده های نیازمند استان اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ رضا بزمانی ،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای خودکفایی مددجویان تحت حمایت استان، گفت: امسال، جشن خودکفایی و توانمندی برای چهار هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان برگزار می شود.

وی افزود: سالانه ۱۰ درصد از خانواده های مددجویان تحت حمایت با خودکفایی و توانمند سازی از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند.

بزمانی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد اشتغال برای این تعداد خانوار بیش از ۲۳۵ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه از منابع بانکی و امدادی پرداخت شده است.

بزمانی تصریح کرد: ۶۰۵ مورد از این طرح ها با اعتباری بیش از ۷۸ میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال از محل منابع امدادی و مابقی از محل منابع بانکی اجرا شده است.

وی یادآورشد : پس از اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال توسط مددجویان از محل پرداخت تسهیلات، ضمن بازدید و نظارت از نحوه هزینه کرد و اجرای طرح توانمندسازی، کارشناسان کمیته امداد نظارت های نهایی را نیز انجام می دهند.

بزمانی گفت: طی هفت ماهه امسال ۳۶ هزار و ۸۰۳ مورد نظارت بر طرح های اشتغال این نهاد انجام شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان افزود: تسهیلات اشتغال و خودکفایی برای اجرای طرح های مختلفی در زمینه های خدماتی، دامداری،کشاورزی، صنایع دستی و صنعتی اعطا می شود و به ازای هر اشتغال زایی، ۱۵ میلیون تومان به وام پرداختی مددجویان اضافه می شود.

گفتنی است: تسهیلات کمیته امداد در سه زمینه مشاغل خانگی، کارانگیزی و خوداشتغالی به مددجویان پرداخت می شود و درکنار آن استعداد سنجی، آموزش و مشاوره رایگان کمیته امداد به موفقیت طرح ها کمک می کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار