رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: به منظور آشنا سازی جوانان با بحران‌ها از جمله فتنه 88 چه اقداماتی انجام داده‌اید.

میرحسینی/ خالقی// در حال تکمیل// شما با نشریات هنجارشکن و اردوهای مختلط چه برخورد داشته‌اید/ برای آگاهی دانشجویان سال اولی چه اقداماتی انجام داده‌ایدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهادی وزیر علوم و تحقیقات برای توضیح سوال نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و کلات و زاهدی نماینده کرمان پیرامون اجرای برنامه‌های خلاف شرع نظیر برگزاری اردوهای مختلف، برگزاری جشن‌های خلاف موازین اسلامی و همچنین چاپ نشریات موهن و متضاد با باورهای انقلابی در دانشگاه‌ها در جلسه علنی امروز چهارشنبه 17 آذر حضور یافت. 

نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ابتدای اظهارات خود خطاب به فرهادی اظهار داشت: به دلیل حضور زاهدی در مراسم فوت والده‌اش بنده سوال را می‌پرسم.

نماینده مشهد و کلات خطاب به وزیر علوم تاکید کرد: اگر پیگیری‌های مجلس نبود برخوردهای امروز شما صورت نمی‌گرفت اگرچه تا کنون بخشی از مشکلات تنها رفع شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت که با شعار اعتدال آغاز به کار کرد اگرچه رئیس جمهور در اولین جلسه حضورش در دانشگاه از قانونمداری گفت: اما سهم طلبی برای اصلاح‌طلبان و همچنین در مدیران دولت و دانشجویان شایع شده و بار دیگر اوضاع اسفناک گذشته پیش آمده که این امر حتی موجب استیضاح وزیر سابق علوم شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی خطاب به فرهادی تاکید کرد: ما می‌دانیم که بسیاری از معاونان و مدیران و اعضای مدیریت وزیر سابق  علوم بر شما تحمیل شده اما شما هر جا که موارد خطا را مشاهده کرده‌اید با آن برخورد داشته‌اید که ما از این موضوع سپاسگزاریم.

پژمان‌فر با تاکید بر اینکه نگاه‌های سیاسی و جناحی و کوتاهی مسئولان فرهنگی موجب دغدغه وزارت‌خانه و مدیران برخی روسای دانشگاه‌ها را بوجود آورده گفت: نشریات دانشجویی باران با هدف گذاری توسعه اندیشه بنیاد باران در چند دانشکده مجوز گرفته و حتی برخورد دادستان برای عدم نشر تصاویر افراد فتنه‌گر را دخالت در امور دانشگاه دانسته و مانع از آن شده‌اند.

نماینده مشهد و کلات گفت: بر اساس قانون تابلو اعلانات دانشگاه‌ها جزو نشریات محسوب شده و باید با نصب برخی مطالب در آن برخورد شود.

وی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات ما دستگاه نظارتی شما در دانشگاه بسیار کوتاهی کرده و اغماض داشته‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: 307 نشریه از نشریات با رویکرد اصلاح‌طلبی، 36 نشریه دگراندیش، 11 نشریه با اصول واگرایی و 15 نشریه هم با هدف ترویج هویت ایران باستانی از مرزهای گفتمان کشور عبور کرده‌اند و شما با این نشریات هنجار شکن که از چارچوب نظام عبور کرده‌اند چه برخورد داشته‌اید.

پژمان‌فر اذعان داشت: به منظور آشناسازی جوانان با بحران ها ازجمله فتنه 88 برای دانشجویان سال اولی که در زمان فتنه 88 تنها یک نوجوان بوده‌اند چه اقداماتی داشته‌اید.

نماینده مشهد و کلات بیان داشت‌: متاسفانه در اردوهایی که برگزار می‌شود مسائل مختلفی اتفاق افتاده که ما این مسائل را با آمار، فیلم و عکس در اختیار داریم که شان مجلس اجازه پخش آنها را نمی‌دهد.

وی  بر اساس این آمار بیان داشت: 57 جلسه سیاسی با عبور از چارچوب‌های نظام، 12 جلسه مذهبی،‌108 جلسه فرهنگی و 96 اردوی مختلط با تمام اطلاعات و جزئیات در اختیار ما قرار دارد اگرچه وزیر علوم توصیه و بخش‌نامه کرده‌اند که از طریق دانشگاه اردوی مختلط برگزار نشود اما این اردوها با حضور دختران و پسران بیرون از دانشگاه برگزار شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی در ادامه افزود: این اردوهای مختلط یا از طریق تشکل‌ها برنامه‌ریزی شده و یا اطلاعات آن بر روی بردهای دانشگاه نصب شده ، درست است که این اردوها را دانشگاه برگزار نمی‌کند اما تمام برنامه‌ریزی‌های آن در دانشگاه صورت می‌گیرد.

پژمان‌فر تاکید کرد: آیا به دلیل آنکه معاونت فرهنگی این اردوها را امضا نکرده یعنی مسئولیتی نداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار