کارگاه آموزشی ادغام برنامه پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر در نظام شبکه در شبکه بهداشت و درمان ماکو برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مسئول گسترش و جانشین مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به زندگی ماشینی و سبک زندگی کنونی افراد جامعه افزود : در حال حاضر کم تحرکی افراد منجر به افزایش بیماریهای غیر واگیر از جمله قلبی و عروقی ،سرطان ، تنفسی و دیابت گردیده است ودر بررسی های بعمل آمده از مرگ و میر ، لزوم برنامه ریزی در راستای فرهنگ سازی و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر می باشد .

جبرئیل زاده گفت : از تعداد 38 میلیون نفر موارد مرگ و میر در جهان حدود 6 میلیون نفر در اثر ابتلا به بیماریهای غیر واگیر فوت نموده اند و هدف ازبرگزاری این کارگاه این است که بتوانیم با آموزش و فرهنگ سازی درصد مرگ و میر از این بیماریها را تا سال 2025 ، 25 درصد کاهش دهیم .

وی همچنین به اجرای طرح ایراپن که به صورت پایلوت در 4 شهرستان از استانهای مختلف اجرا شده که شهرستان نقده در استان ما جزء این شهرستانها بود اشاره کرد و گفت : با موفقیت آمیز بودن این طرح ، بنا بر این شده که این برنامه در سراسر کشور اجرا شود که هدف از برگزاری این کارگاهها نیز جزء اهداف اجرای این برنامه می باشد .

لازم به ذکر است که با عنایت به لزوم حضور کلیه مراقبین سلامت و بهورزان در این کارگاه شش روزه، دو گروه مجزا جهت آموزش شرکت نمودند و آموزشهای لازم در راستای تغذیه مناسب _ کاهش کم تحرکی – کاهش مصرف دخانیات – برنامه های پیشگیری و کنترل بیماریهای دیابت – سرطان کولورکتال – سرطان پستان – اختلال چربی خون و برنامه های سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد و ... جز مقوله های مورد بحث این کارگاه بودند.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.