معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس گفت: طی 3 سال گذشته بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های حاصل از فروش اوراق مشارکت شهرداری در دوره گذشته به بانک‌ها تسویه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا مزجی امروز در نشست خبری اظهار داشت: طی 3 سال گذشته، 2 هزار و 560 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری مشهد منتشر شده که برای احداث خطوط قطار شهری و احیای بافت‌های فرسوده بوده است.

وی افزود: در بودجه سال جار ی نیز انتشار دو هزار و 250 میلیارد تومان اوراق مشارکت دیده شده که این مبلغ معادل کل اوراق مشارکت منتشر شده در شهرداری مشهد طی 10 سال گذشته بوده است.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس ادامه داد: در سال جاری تاکنون یک هزار و 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده و در مدت باقیمانده تا پایان سال جاری نیز مبلغ یک هزار و 150 میلیارد تومان دیگر اوراق مشارکت به فروش خواهد رسید.

مزجی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد تاکنون بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر ساخته است که بر اساس استاندارد اشتغال‌زایی برای هر نفر با سرمایه‌گذاری 50 میلیون تومان توانسته‌ایم برای یک‌صد هزار نفر اشتغال‌زایی کنیم.

وی در مورد بدهی‌های شهرداری مشهد به بانک‌ها نیز گفت: طی 3 سال گذشته، حدود 3 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته شهرداری به بانک‌ها حاصل از فروش اوراق مشارکت، تسویه یا تعیین تکلیف شده است و همه سود اوراق منتشر شده در این دوره نیز به صورت به‌روز پرداخت شده است.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس عنوان کرد: تسویه بدهی 630 میلیارد تومانی به بانک تجارت در سال 93، تسویه بدهی یک هزار و 80 میلیارد تومانی به بانک سپه در سال 95، تسویه 80 میلیارد تومان بدهی به بانک ملت و تسویه بدهی 330 میلیارد تومانی به بانک شهر در سال جاری انجام شده است.

مزجی با اشاره به اینکه باقیمانده بدهی به بانک تجارت به مبلغ 900 میلیارد تومان نیز در حال تعیین تکلیف می‌باشد، اذعان کرد: تقریبا 60 درصد اوراق مشارکتی که در این دوره منتشر کرده‌ یا می‌کنیم را تا پایان دوره تسویه نموده و 40 درصد اصل و سود برای دوره بعد باقی می‌‌ماند.
وی در مورد پروژه‌های مشارکتی این معاونت نیز عنوان کرد: انجام پروژه مشارکتی در اوضاع رکود کار بسیار مشکلی است که ما از عهده آن برآمده‌ایم.

مزجی افزود: با تشکیل 284 جلسه با شرکایمان در پروژه‌های مشارکتی توانسته‌ایم در مورد واگذاری سهم‌‌الشرکه‌هایمان به سرمایه‌گذاران به نتیجه برسیم و این واگذاری‌ها را به شرط تکمیل با قیمت روز انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه 21 پروژه مشارکتی با مبلغ سرمایه‌گذاری 2 هزار و 550 میلیارد تومان در حال انجام است، اظهار کرد: سهم شهرداری در پروژه‌های آبان، ملل و فرشته به ارزش 300 میلیارد تومان واگذار گردید و ارزش واگذاری سهم الشرکه شهرداری در 12 پروژه دیگر با ارزش یک هزار و 630 میلیارد تومان کل مبلغ سرمایه‌گذاری، 505 میلیارد تومان می‌باشد.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد تصریح کرد: در مجموع شهرداری با فروش سهم خود در 15 پروژه مشارکتی بالغ بر 805 میلیارد تومان درآمد داشته که برای کسب این درآمد، 550 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد بوده است.

مزجی در مورد پروژه‌های مشارکتی جدید نیز گفت: در سال جاری بالغ بر 26 پروژه با ارزش 8 هزار و 500 میلیارد تومان تعریف شده که فرآیند اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر برای نیمی از این پروژه‌ها طی شده است.

وی با اشاره به اینکه کاربری این پروژه‌ها در حوزه‌های زیرساختی، اقامتی، تجاری، مسکونی و پارکینگ می‌باشد، بیان کرد: ارزش این 123 پروژه که به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است، 2 هزار و 970 میلیارد تومان می‌باشد که یک هزار و 280 میلیارد تومان از آن سهم شهرداری مشهد است.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس تاکید کرد: با اینکه به نظر می‌رسد شهر مشهد از نظر مجتمع‌های تجاری اشباع شده باشد اما در پهنه‌های مختلفی از شهر با فقر مجتمع‌های تجاری مواجه هستیم لذا حدود 60 درصد پروژه‌های معاونت در این پهنه‌ها تعریف شده است.

مزجی در مورد سایر فعالیت‌های معاونت اقتصادی نیز گفت: با مجوز شورای اسلامی شهر به فعالیت در فرابورس و بورس پرداخته‌ایم و تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری بین‌المللی زائر نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند تا بتوانیم زنجیره خدمات را از مبدا تا مبدا برای زائران فراهم سازیم.

وی افزود: تا کنون بانک گردشگری با خرید 20 درصد سهام این شرکت و شرکت سرمایه‌گذاری الوند نیز با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان در شرکت زائر موافقت کرده‌اند.


انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.