زاهدان؛

ثبت 116 وقف جدید از ابتدای سال تاکنون در سیستان و بلوچستان

116 وقف جدید از ابتدای سال تاکنون در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان،مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال 95 تا کنون 116 وقف جدید در استان انجام شده است.

حجت الاسلام تدینی افزود: از بین وقف های صورت گرفته 35 مورد در شهرستان زاهدان، 40 مورد در شهرستان زابل، 24 مورد در ایرانشهر و 17 مورد در شهرستان زهک صورت گرفته است.
وی گفت: همچنین 92 درصد موقوفات امسال انتفاعی، 3.5 درصد قابل درآمدی، 3.5 درصد درآمدزا و 1 درصد تأمیل دلیل می باشد.

وی عنوان کرد: وقف باید به عنوان یک امر کلیدی در جامعه تلقی شود و همه باید دست به دست هم دهند تا مشکلات جامعه از طریق خیرخواهی و نوع‌دوستی و اقداماتی مانند وقف حل شود.

تدینی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف، گفت: اوقاف سازمانی است که به‌طور مستقیم زیرنظر ولی امر مسلمین است و مردم باید از نسبت به این موضوع مطلع باشند و به اداره اوقاف اعتماد کامل داشته باشند.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اداره اوقاف امر نظارت و راهنمایی در زمینه موقوفات را بر عهده دارد و در واقع وقف توسط مردم و برای مردم هزینه می‌شود.
باید برکات وقف در جامعه برای مردم گفته شود تا بتوانیم با استفاده از حضور مردم، مشکلات مدرسه‌سازی، دانشگاه و ترویج علم، بیکاری و ازدواج جامعه را حل کنیم.

تدینی با اشاره به جایگاه وقف در بین شیعه و سنی، خاطرنشان کرد: وقف علاوه بر اهل تشیع در بین اهل سنت نیز از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار