وزرای امور خارجه ایران و ژاپن، پیش از ظهر امروز در توکیو دیدار کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزرای امور خارجه ایران و ژاپن، پیش از ظهر امروز در توکیو دیدار کردند.

وزرای امور خارجه ایران و ژاپن در توکیو دیدار کردند

شایان ذکر است؛ ارتقای روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، محور گفت‌وگوها و رایزنی‌های دو طرف بود. در اين ديدار، طرفین در خصوص سفر مقامات دو كشور، نقش دو كشور در جهت افزايش صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه، حمايت كامل ژاپن از اجرای برجام و همكاری اين كشور با آژانس بين‌المللی انرژی اتمی جهت تسهيل در اجرای برجام و توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور گفتگو و تبادل‌نظر کردند.

ظریف در این ملاقات گفت: ايران به عنوان لنگرگاه ثبات و اعتدال در منطقه، از ژاپن انتظار دارد که از كشورهايی كه با آن‌ها در تماس می‌باشد بخواهد كه از كمک به تروريست‌ها خودداری نمايند.

وزیر خارجه کشورمان همچنان آمادگی جمهوری اسلامی ايران برای همكاری به صورت سه‌جانبه با افغانستان و ژاپن جهت ايجاد صلح و ثبات در افغانستان را اعلام کرد و اظهار داشت: ايران بر اين باور است که توسعه اقتصادی و سرمايه‌‎گذاری در افغانستان موجب كاهش زمينه فعاليت تروريست‌ها و ارتقای صلح و ثبات در اين كشور خواهد شد.

ایجاد شورای همکاری بین ایران و ژاپن، مشارکت ژاپن در نوسازی نيروگاه‌های حرارتی و ساخت بيمارستان با تكنولوژی‌های مدرن در ایران، توسعه بندر چابهار، ایجاد خطوط اعتباری، مساعدت طرف ژاپنی برای رفع موانع بانکی و تسهیل ارتباطات بانکی بین دو کشور و ايجاد نقشه راه جهت اولويت بندی پروژه‌های اقتصادی از جمله دیگر موضوعاتی بود که در این ملاقات مورد تبادل‌نظر و رایزنی طرفین قرار گرفت.



گفتنی است؛ محمدجواد ظريف در دور دوم مذاکره با با فوميو كشيدا وزير امور خارجه ژاپن كه همراه با شام كاری بود نیز در خصوص مسائل منطقه‌ای با همتای ژاپنی گفتگو كرد.

ظريف در پاسخ به نقطه‌نظرات وزير امورخارجه ژاپن در رابطه با آزمايش‌های سلاح هسته‌ای كره شمالی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ايران در خصوص سلاح‌های هسته‌ای يك موضع ثابت دارد و مخالف داشتن سلاح‌های هسته‌ای در تمام دنيا می‌باشد و بر اين باور است كه سلاح‌های هسته‌ای برای هيچ كشوری امنيت ايجاد نمی‌كند. معتقدیم مشکلات و بحران‌ها در همه مناطق از جمله در منطقه شرق آسيا از طريق گفتگو قابل حل و فصل می‌باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست وزير خارجه ژاپن مبنی بر كمك به حل بحران‌های منطقه‌ای در سوريه، يمن و ... اظهار داشت: تنها راه‌حل اين بحران‌ها دست كشيدن سعودی‌ها از حمايت از گروه‌های تروريستی و پذیرش راه‌حل سیاسی برای بحران‌های منطقه‌ای می‌باشد. مشكلات اين كشورها بايستی از طريق گفتگوهای سياسی حل و فصل شود.

وزير امورخارجه ژاپن نیز گفت: با نظر شما در خصوص لزوم حل بحران‌ها از طريق راه حل سياسی کاملاً موافق بوده و در این مسیر تلاش می‌کنیم.

وزرای امور خارجه ایران و ژاپن در توکیو دیدار کردند

گفتنی است؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، در حال حاضر، در توکیو به سر می‌برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار