معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی بر توجه به توسعه گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و اقتصاد تاکید کرد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ صفرزاده در چهاردهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که امروز در استانداری برگزار شد ، بر لزوم توجه بر آثار تاریخی و گردشگری در استان تاکید نمود و گفت : آثار باستانی و بناهای تاریخی هر کشور پیشینه آن کشور به حساب می‌آید که نقش مهمی در جذب گردشگر ، ایجاد اشتغال پایدار و ابزار مهمی برای ماندگاری فرهنگ ها به شمار می رود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه متاسفانه توجه به میراث فرهنگی و آثار باستانی مورد غفلت و بی توجهی واقع شده بر توجه و اهمیت بیشتر بر این مقوله و فرهنگسازی در این راستا تاکید نمود.

وی ادامه داد : بخش گردشگری و جذب توریست موضوعی است که نقش ببی بدیلی در اشتغال و اقتصاد دارد ولی با وجود این نقش مهم نه تنها در استان بلکه در کشور نیز در این خصوص کم کاری هایی صورت گرفته و مورد غفلت واقع شده است .

صفرزاده با بیان اینکه باید از داشته ها و منابع و امکانات موجود به ناداشته ها و توسعه و پیشرفت دست پیدا کرد ، اظهار داشت : در بسیاری از آنچنان که باید منابع موجود قدر دانسته نمی شود و لذا نمی توانیم بهره برداری لازم را از منابع و امکانات ببریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در ادامه تخت سلیمان تکاب ، قره کلیسا چالدران را از جمله آثار تاریخی و باستانی ذکر کرد که با ارج نهادن به این آثار تاریخی می توان شاهد توسعه این اماکن و جذب گردشگر و رونق اقتصادی در اسن شهرستانها شد.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به هفته پژوهش بر لزوم تشکیل و راه اندازی کارگروه پژوهش و فناوری در استان تاکید نمود و گفت: با راع اندازی این کارگروه می توان بیش از پیش از ظرفیت دانشگاهها در توسعه و برنامه های پژوهشی در استان بهره برد .

ارزیابی نتایج ضرورت اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری ، ارتقا توان تولید ملی ، توسعه تولید صنایع دستی ، فرش و گردشگری ، ایجاد ظرفیت هتلینگ از جمله مواردی بود که در این جلسه طرح و بررسی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.