همزمان با هفته پژوهش و فناوری، از 12 محصول فناور پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با هفته پژوهش و فناوری و در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فنآوری و فن بازار چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای شهرکرد، از 12 محصول فناور پارک علم و فناوری استان رونمایی شد.

انواع اجکتور و ونت سایلنسر، دستگاه کدورت سنج، دستگاه میکروگراف، شربت کلوگز مورد استفاده در انجام تست GTT، قرص مکیدنی ورباسکامین (تولید شده از عصاره گل دارویی ماهور)، دستگاه ضدعفونی کننده آب مزارع پرورش ماهی با استفاده از اشعه UV، اند نانو کامپوزیتی، سیستم مدیریت نمایش و دستگاه استخراج مواد موثر کلوس ( گیاه دارویی) از محصولات رونمایی شده در این آیین بود.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به فعالیت 118 شرکت و هسته فناور و 15 شرکت دانش بنیان در استان گفت: دانش فنی تولید شده توسط شرکت های مستقر در این پارک 220 مورد می باشد که تاکنون 70 مورد آن تجاری سازی شده است.

اسماعیل پیرعلی، گردش مالی شرکت های فناور چهارمحال و بختیاری را 730 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان استان 450 هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فنآوری و فن بازار چهارمحال و بختیاری تا 20 آذر ماه جاری در فرهنگسرای شهرکرد پذیرای علاقمندان است.

برنامه های استانی هفته پژوهش و فناوری امسال در چهارمحال و بختیاری، از 16 تا 20 آذرماه جاری و با شعار «پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فنآوری، زیر بنای اقتصاد مقاومتی» اجرا می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار