کرمانشاه؛

بازار رقابتی دانشگاه

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: امروزه بازار دانشگاه و موضوع جذب دانشجو در استان بسیار رقابتی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مزدک راد ملکشاهی گفت: این دانشگاه در حال حاضر 20 مرکز در سطح استان دارد و جمعیتی بالغ بر 13 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این مراکز مشغول علم و مهارت آموزی هستند.


 ملکشاهی تصریح کرد: از آنجایی که اخیرا بحث جذب دانشجو به یک بازار رقابتی تبدیل شده و اغلب مراکز و دانشگاه ها با مشکل جذب دانشجو مواجه هستند، آیین نامه ای از سوی دانشگاه جامع علمی کربردی کشور به مراکز استانها مبنی بر بحث ادغام مراکز علمی کاربردی ارسال شده است.

  رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه با بیان اینکه فرآیند تصویب رشته ها در این دانشگاه بسیار ساده است، افزود: شرایط در این دانشگاه به نحوی است که ظرف مدت کمتر از چهار ماه می توان هر رشته جدیدی را راه اندازی کرد.

 ملکشاهی تصریح کرد: با توجه به اینکه راه آهن غرب کشور از کرمانشاه می گذرد و منوریل این شهر نیز در حال احداث است، لذا راه اندازی رشته های مربوط به راه آهن و منوریل می تواند در آینده منجر به ایجاد شغل در استان شود.

 وی تاکید کرد: از سویی دیگر تجارت جهانی انیمیشن بالغ بر 290 میلیون دلار در سال است که بیش از 100 میلیون دلار آن متعلق به کشور ژاپن است، بنابراین اگر ما نیز به سمت ایجاد رشته هایی همچون انیمیشین برویم می توانیم هم اشتغالزایی کرده و هم به تولید ثروت در کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.