مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی از افزایش رشد جمعیتی 2.1 درصد در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان قوچان با حضور مدیر کل ثبت احوال استان خراسان رضوی و قامتی فرماندار و رییس شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان و سایر اعضا و همچنین مدیران ستادی و کارشناسان ثبت احوال در محل فرمانداری این شهرستان قوچان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی ضمن تاکید بر ثبت بموقع وقایع حیاتی گفت : برآورد جمعیت شهرستان قوچان در 8ماه گذشته 57.8درصد بوده که 42.2درصد آن جمعیت روستایی که 49.9درصد آن مرد و 50.1درصد زن می باشد،

سید حسین نیری در رابطه با ثبت وقایع افزود: در 8ماهه اول تعداد 2 هزارو 638 واقعه ولادت در شهرستان ثبت شده که 1270 نفر دختر و 1368 نفر پسر که جنس ولادت 107.7درصد و در استان صد هزارو821 مورد بوده که نرخ وفات 3 درصد و همچنین 777واقعه وفات در این مدت در قوچان 18 درصد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ولادت در قوچان تقریبا تغییراتی منفی نسبت به استان صورت گرفته است گفت : تقریبا در سطح استانی 3.2 درصد میانگین در این 8ماه گذشته بوده است ، که تعداد ازدواج در این شهرستان 1307نفر و تعداد طلاق 400 نفر می باشد.

مدیر کل ثبت احوال استان خراسان رضوی افزود :سازمان ثبت احوال سامانه ثبت نشانی یا محل سکونت را می توان انجام داد ولی متاسفانه زیاد تبلیغ نشده است

نیری گفت :از طریق کارت هوشمند می توانیم نیمی از محل های سکونت و اقامت مردم جامعه را به روز داشته باشیم ، هم درون شهری و برون شهری و هم مرزی که و کمک بسیار شایانی در بحث سرشماری ها می کند.

او ثبت دقیق وقایع حیاتی را بسیار مهم خواند و گفت :ثبت دقیق وقایع حیاتی نیازمند تعامل و همکاری بین همه دستگاه های مرتبط است و آمار دقیق می تواند در برنامه ریزی های خوب نقش اساسی داشته باشد و همین موضوع اهمیت ثبت آمار دقیق و به موقع وقایع حیاطی را دو چندان می کند.

در ادامه این جلسه فرماندار قوچان گفت :نسبت جمعیت فعال در شهرستان 67.8درصد در استان تقریبا 68درصد بوده است که هم رده با استان می باشد .

وی افزود : وضعیت طلاق با میانگین استان با 3.5 درصد برابر هستیم و امید به زندگی و جامعه شناسی و بهداشتی مردم قوچان 17 درصد نسبت به میانگین استان بالاتر است.

انتهای پیام// ح خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.