قهرمان یخ نوردی کشورمان گفت: اگر بدلیل نداشتن حامی مالی در رقابت های جهانی شرکت نکنم، در رنکینگ جهانی ام تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رضا صفدریان ، مجتبی هاشمی ، مهدی تقی خانی ، محسن بهشتی راد و مهدی پهناور در ترکیب پنج ورزشکار اعزامی کشورمان به اردوی آمادگی بین المللی به میزبانی کشور روسیه جهت امادگی حضور در تور مسابقات  یخنوردی جهانی سال ۲۰۱۷ میلادی، ساعت ۴:۰۰ بامداد پنج شنبه ۲۵ آذر ماه تهران را به مقصد مسکو ترک کردند.

این اردو از تاریخ ۲۶ آذر ماه به مدت ۱۰ روز در شهر کروف مهد یخنوردی جهان با حضور قهرمانان جهانی در این رشته برگزار خواهد شد.


ایرج صفدریان یخ نورد به نام کشورمان پیش از اعزام به روسیه در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از ماه آینده رقابت های بین المللی یخ نوردی در دنیا آغاز می شود و برای حضوری قدرتمند در این رخداد  مهم و حساس روزی 6 ساعت در سالن شهید چمران اصفهان تمرین می کنم و برای برگزاری اردوی 12 روزه با یک تیم راهی روسیه هستیم. 

وی تصریح کرد: بعد از بازگشت از اروپا رقابت های جهانی یخنوردی چین و کره جنوبی را پیش رو داریم که متاسفانه تاکنون حامی مالی برای این مسابقات پیدا نشده است که امیدوارم هرچه سریعتر این کار رخ دهد، اگر نتوانم در این رقابت ها حاضر شوم در رنکینگ جهانی ام تاثیر گذار است البته در اینجا لازم است از حمایت های بی دریغ هیئت کوهنوردی وشهرداری اصفهان کمال تشکر و قدرانی را انجام دهم .

قهرمان یخنوردی کشورمان درمورد سابقه اش در این ورزش گفت:از سال 84 سنگنوردی را شروع کردم  و از سال 89 به یخ نوردی روی آوردم و در این بین مقام های کشوری و آسیایی و جهانی در کارنامه خود دارم که به دومی قاره کهن در 2015 کره جنوبی –پنجمی دنیا در رقابت های جهانی 2016 ایتالیا می توانم اشاره کنم و این نکته را باید اضافه کنم که روس ها در این ورزش قدر هستند و سالها عنوان های 10-1 را به خود اختصاص می دادند که با یاری خدا من نیز با اقتدار در مسابقات امسال فاصله ایجاد کردم و پنجم شدم .
وی در باره کمبودهای این ورزش در کشورمان اشاره کرد:متاسفانه در یخ نوردی سالن اختصاصی این ورزش را نداریم که امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر در کشورمان بیفتد.

صفدریان در مورد اینکه با اروپا چقدر فاصله داریم خاطر نشان کرد: در این سال هایی که یخ نوردی در ایران فعالیت می شود قهرمانان خوبی ظهور کرده اند و با رکوردهای که در رقابت های جهانی می زنند در آینده نه چندان دور فاصله ها را با خارجی ها کم خواهیم کرد.
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار