در نشست اقتصادی اوراسیا بر گسترش همکاریهای اقتصادی با ایران در دوران پسابرجام تاکید شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، سی امین کنگره اقتصادی اوراسیا در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد. هدف از این کنگره تقویت همکاریهای اقتصادی میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتحادیه اروپا با وجود تشدید تنشهای بین المللی است. از جمله موضوعاتی که در این کنفرانس بر آن تاکید شد گسترش همکاریهای اقتصادی با ایران در دوران پسابرجام است. 

"آندره کلیموف" معاون کمیته امور خارجه پارلمان روسیه گفت: مسکو نقشی مرکزی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا ایفا می کند زیرا ابعاد اقتصاد روسیه بسیار گسترده است. البته مقررات این اتحادیه فقط به نفع روسیه نیست بلکه به نفع همه اعضاست و رای همه آنها در تعیین سیاستهای اتحادیه با یکدیگر برابر است. ما شاهدیم کشورهای بیشتری علاقمند عضویت در بازار بزرگ اوراسیا هستند.

در حاشیه این نشست رئیس هیئت مدیره کمیسیون اقتصادی اورسیا با "مهدی صناعی" سفیر ایران در روسیه دیدار و درباره ایجاد منطقه آزاد تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفتگو کرد. اعضای این اتحادیه تاکید کردند از همکاریهای نزدیکتر با ایران استقبال می کنند. 

"کارن آسویان" نماینده تجاری ارمنستان در روسیه گفت: ایران دوست و همسایه ماست. ما روابط نزدیک دینی و اقتصادی با ایران داریم. همکاریهای اقتصادی میان دو کشور مرتب در حال رشد است. به زودی ارمنستان میزبان نمایشگاهی خواهد بود که در آن محصولات و کالاهای ایرانی عرضه خواهد شد. بنابراین می توان انتظار تقویت روابط تجاری و اقتصادی را با ایران داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار