اولين دوره آموزشي پدافند غيرعامل با هدف آشنايي با مفاهيم پدافند غير عامل عمومي ، سازه هاي امن ، مديريت بحران و پدافند سايبري در اداره كل راه و شهرسازي استان گيلان برگزار گرديد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسئول روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گيلان در گفت وگو با خبرنگار باشگاه گفت: در اين دوره آموزشی كه با حضور 

محمد احمدي پور معاون سياسي و امنيتي استانداري گيلان ، مهندس علی خاوري مديركل راه و شهرسازي و مديران كل و فرمانداران در محل اداره كل راه و شهرسازي استان گيلان برگزار شد.

آقاي احمدي پور معاون سياسي امنيتي استانداري گيلان در اهميت پدافند غير عامل و حوادث طبيعي گفت: افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري، كاهش تداوم فعاليت غير ضروري و ارتقاي پايداري بوده و در كنار فعاليت پدافند غير عامل يك موضوع مهمي به نام امنيت ملي وجود دارد.

محمد احمدي‌پور بخشي از سياست‌هاي هر كشور را براي حفظ امنيت ملي دانست و افزود: سياست كشورها در  امنيت ملي هر نظامي به‌ويژه نظام جمهوري اسلامي حفظ جان مردم، حفظ تماميت ارضي، حفظ استقلال و حاكميت كشور و حفظ سيستم اقتصادي و سياسي است .

وي با بيان اينكه امنيت ملي ما تنها در شرق و غرب نيست، تصريح كرد: امنيت ملي در  سوريه نيز است كه براي دفاع از آن شهداي مدافع حرم را تقديم مي‌كنيم و هيچ‌كس در دنياي امروز نمي‌تواند تصور كند وقوع جنگ امكانپذير نيست و جنگ يكي از واقعيت‌هاي جامعه است.

در ادامه مهندس خاوري مديركل راه و شهرسازي و رئيس كارگروه پدافند غيرعامل راه و شهرسازي در اهميت موضوع پدافند غير عامل اظهار داشت: با توجه به اختلافات شديد فرهنگي و سياسي كه همواره با دنياي غرب داشته ايم ، اكنون اين جنگ بين ما شكل  ديگري به خود گرفته است كه بايد بر آن واقف و آگاه باشيم.

وي افزود : اين اشكال در حوزه فرهنگي ، اجتماعي ، سياسي و همچنين سايبري است . لذا بايستي در اين ابعاد خود را در برابر هجوم و حملات بيگانگان مصون نماييم، تا اهداف نظام جمهوري اسلامي را محقق سازيم.

مهندس خاوري جنگ نرم در حوزه هاي فرهنگي و سايبري را جنگ امروز خواند و گفت: جنگ نرم اكنون حوزه هاي فرهنگي و سايبري جريان دارد و سالهاست كشور ما را درگير خود كرده است که  با توجه به اينكه فضاي مجازي اكنون مرزها را درنورديده ، چنانچه هوشيار و مراقب نباشيم آسيبهاي برگشت ناپذيري را در حوزه اجتماعي و فرهنگي شاهد خواهيم بود.

مهندس خاوري در پايان خاطر نشان کرد ، از آنجا كه دشمن از همين زمينه براي نفوذ به احاد مردم استفاده مي كند، حوزه سايبري يكي از مهم ترين بخش ها در پدافند غير عامل است و  جزء تاكيدات مؤكد مقام معظم رهبري قرار گرفته است. 

شایان ذکر است كه اين دوره آموزشي با حضور استايد برجسته از دانشگاههاي امام حسین ، امیرکبیر ، مالك اشتر و خواجه نصيرالدين طوسي تشكيل شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.