مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : پروژه خط دوم قزوین - تهران تا پایان امسال به بهره برداری می رسد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ محمد زاده در بازید از حوزه زیرساخت های ریلی استان قزوین گفت: این پروژه از سال 93 آغاز شده و پیشرفت این پروژه بسیار خوب و مناسب  بوده است.

اتمام پروژه خط ریلی قزوین - تهران تا پایان امسال

وی اظهارامیدواری کرد تا قبل از پایان سال جاری  پروژه خط دوم تهران - قزوین و تا پایان سال آینده خط دوم قزوین - زنجان هم افتتاح شود.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی کشور اضافه کرد: با حمایتی که از حمل و نقل شبکه ریلی کشور در برنامه ششم  توسعه در نظرگرفته شده است، امیدواریم بتوانیم زمینه توسعه حمل و نقل ریلی و توسعه ناوگان را به صورت جدی داشته باشیم .

محمد زاده با اشاره به نزدیکی قزوین به تهران و کرج گریزی هم به بحث قطار حومه ای زد و گفت:  با افزایش خطوطی که انجام شده، مسیر تهران تا کرج از یک خط به چهار خط و مسیر کرج به قزوین با اعتباری نزدیک بر500 میلیارد تومان به دو خط توسعه داده شده و در حال انجام است .

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران  گفت : پس از این پروژه با سایر روش ها ظرفیت این شبکه ها افزایش پیدا می کند و خطوط ریلی تهران - کرج و کرج - قزوین را به صورت حومه ای خواهیم داشت که امیدواریم با تراک بندی که دراین مسیر انجام می شود، بتوانیم ظرفیت بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه  از آماده شدن گزارش بررسی سانحه قطار تبریز - مشهد در کمیسیون عالی سوانح کشور خبر داد.

محمد زاده  گفت : کمیسیون عالی سوانح گزارش خود را آماده کرده است  که روز گذشته و امروز این گزارش در کمیسیون عمران مجلس و در استان سمنان ارائه شده است.

وی در پاسخ به مقصران اصلی سانحه قطار تبریز - مشهد گفت: در گزارش کمیسیون عالی سوانح نسبتا مبسوط و مفصل و به طور کامل به عناصر این سانحه پرداخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار